יותר מ 8,000 מבקרים בתערוכה על פסיכיאטריה

ב- 25.9.2016 נסגרה תערוכת "בריאות הנפש = זכויות אדם?", אשר מוצגת בישראל מטעם עמותת מגן לזכויות אנוש, בבית עמיעד ביפו.

בטקס הסיום נכחו כ 50 אורחים. המנחה מורדי גרשון שחקן ובמאי בתיאטרון בית ליסין ציין התעשייה הפסיכיאטרית מגלגלת מאות מיליארדים למרות שאין לה אפילו מקרה אחד של ריפוי!.

איתן זיגלבאום מייסד קהילת "שוברים קשירה - זכויות אדם באשפוז פסיכיאטרי" אמר: "הפסיכיאטריה הממסדית השתלטה על כל נקודות המפתח באגף בריאות הנפש במשרד הבריאות, אשר מנוהל בפועל ע"י איגוד הפסיכיאטרים. זו גם הסיבה לכך שהפסיכיאטריה בארץ חסומה לגישות טיפוליות חדישות המכבדות זכויות אדם ומתנגדות להתעללות ולסימום מסיבי חשיבות התערוכה היא בלהראות ולחשוף לציבור את הנעשה בחשכת האשפוז הפסיכיאטרי".

דר' חסאן מרהג'י, פרשן פוליטי של ערוץ הטלביזיה 24I אמר: "מדינות רבות מצטיירות כנאורות ואנושיות משתמשות בשיטות עינוי וגם בסימום באמצאות כדורים. לפסיכיאטריה אין שום כלים להוכיח שבעיות נפש הן מחלות".

השיך הדרוזי אבו רקון אמר: שהוא גאה להיות עם אנשים הלוחמים עבור זכויות אדם הנרמסות בקלות על ידי פסיכיאטריה.

"אורחת העמותה עו"ד איריס שמואלי בירכה את מתנדבי העמותה על עבודה נפלאה. עו"ד שמואלי מנתה בפני הקהל את הישגיה של העמותה עד כה במישור המשפטי, כמו תיקון איסור יחסי מין בהסכמה בין מטפל למטופל ותיקון נוסף מינוי סנגור ציבורי לכל מאושפז בכפיה. וציינה שיש עוד הרבה לעשות בשדה המשפטי"


עדויות רבות נאספו תוך כדי התערוכה, אחד המבקרים סיפר שבילדותו קיבל ריטלין והיה מחכה בכיליון עיניים ליום שישי כדי שאימא שלו לא תיתן לו ריטלין וסוף סוף הוא יהיה הוא עצמו.

יותר מ 500 סרטי תעודה חולקו תוך כדי התערוכה בניהם "רווח קטלני" שזכה בפרסים בינלאומיים רבים, ו כ4,000 עלוני מיידע ואוגדני מחקרים. ברשת התערוכה הגיע 500,000 חשיפות.

התערוכה המוצגת בפעם השלישית בישראל סוקרת הפרות זכויות אדם של הפסיכיאטריה לאורך ההיסטוריה, וכוללת מיצגי וידאו ומצגות על הקשר של פסיכיאטריה, לשואה, לדיכוי גזעים ומיעוטים, לתעשיית התרופות, טיפולים בכפייה, פגיעה באוכלוסיות חלשות, תיוג וסימום של ילדים ונוער אלימות ופשיעה. התערוכה תחזור ותוצג בישראל עד שתחום בריאות הנפש יטוהר; עד שייפסקו הנהלים המזיקים והכפייתיים של הפסיכיאטריה, וזכויות האדם וכבודו יוחזרו למטופלים. בברכת שנה טובה

יהודה קורן
דובר עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
נייד:3350928 052





איתן זיגלבאום
איתן זיגלבאום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה