חשד: עובדים בבי"ח זיו בצפת אנסו נער בן 13 שאושפז בכפייה במחלקה הפסיכיאטרית

22 ביולי 2009 - מדובר קטין בן 13 שחוזר מטיבט, במצב של מדיטצית יתר, אשר מומחים לרפואה טיבטית מכנים אותו "סוק לונג" והפסיכיאטרים "מצב פסיכוטי קטטוני". הוא מאושפז בכפייה מבלי שהוכרז נזקק, אשפוז שהופך להיות למורת רוחה של האם בחלוף מספר ימים שבהם היא נוכחת שמצבו בעקבות האשפוז אינו משתפר ואף להדרדר. פקידת הסעד ובית משפט לנוער מרחיקים את האם מבית החולים, בין היתר משום התנגדותה לאישפוז הכפוי של בנה, ועקב טענותיה על הטיפול הלא ראוי שמקבל הקטין בבית החולים. האם ערערה לבית משפט מחוזי. השופט יצחק עמית (קובץ החלטת בית המשפט) קבע כי לא ניתן להשאיר את הנער באשפוז כפוי וזאת היות ואשפוז כפוי זה אינו עוזר לו ואף מזיק לו, כאשר הפסיכיאטר מטעם המדינה טען כי יש להותיר את הנער באשפוז כפוי וזאת משום ש"אינו אוכל בכוחות עצמו" קבע השופט בפסקנות כי "אמו יכולה לסייע בהאכלתו בבית" כשחזר הנער לביתו החל להתאושש וכעבור מספר ימים, התרשמה אימו על סמך התנהגותו ומשפטים שאמר כי נאנס במהלך אישפוזו הכפוי.

 האם הגישה תלונה במשטרה על אונס בנה בבית חולים זיו בצפת

משטרת חיפה פתחה בחקירה בעקבות תלונה של האם. האם טענה בתלונה כי בנה נאנס על ידי עובדים בבית החולים. תנועת אומ"ץ, שמסייעת למשפחה, פנתה היום (רביעי) לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ולסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וביקשה מהם לבצע חקירה יסודית ומהירה של התלונה.
 
אומ"ץ פנתה בדרישה לשר לביטחון פנים וסגן שר הבריאות לפתוח בחקירה
במשטרת חיפה אישרו את דבר הגשת התלונה וציינו כי הנושא נמצא בחקירה. יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, כתב לאהרונוביץ' ולליצמן: "תנועת אומ"ץ טיפלה בשבועות האחרונים בפרשה זו והיו לה אספקטים חמורים, ביניהם אשפוז בכפייה מבלי שהנער הוכרז כקטין נזקק ותוך חשד לביצוע עבירות נוספות על המנהל התקין, במהלך הטיפול הרפואי והמשפטי של הרופאים שטיפלו בנער".

בסיום מכתבו לשר לביטחון פנים ולסגן שר הבריאות, מדגיש אבנרי כי "תנועת אומ"ץ רואה בחומרה רבה את החשדות האחרונים ותובעת לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להביא לכך שהחקירה תהיה יסודית ומהירה. אם אמנם יתברר שיש ממש בחשדות, יש למצות את הדין עם העובדים שהתעללו בנער חסר הישע".

בית חולים זיו בצפת מתחמק

מבית החולים זיו נמסר כי "הבדיקה האמורה שדווחה כי התבצעה בנער, בוצעה על פי הנטען שמונה ימים לאחר ששוחרר הנער מאשפוז במרכז הרפואי זיו ולא היה באחריותנו. תמוהה בעיננו הקביעה הנחרצת, כי האירוע הנטען התרחש במהלך האשפוז על ידי עובדי המרכז הרפואי. לאחר קבלת התלונה דיווחנו על התלונה כחוק למשרד הבריאות ולמשטרת ישראל. ונקיים שיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל בחקירתה את מקרה התלונה".

 

חשד: עובדים בבי"ח זיו אנסו נער בן 13 וואלה

 קישורים:

תגובה 1:

  1. בשלוותא חברה שלי כמעט נאנסה ע"י קוחות עזר

    השבמחק