פרופ' משה קוטלר, מנהל בית החולים באר יעקב שינה חוות דעת על פי בקשת קופת חולים כללית

פרופ' משה קוטלר - מנהל בית חולים באר יעקב
משה קוטלר
 
פסיכיאטר בכיר שינה חוו"ד לביהמ"ש לבקשת ב"כ הכללית , news1 , פברואר 2011 , איתמר לוין

פרופ' משה קוטלר, מנהל בית החולים באר יעקב, הסכים למחוק משפט שתמך בטענתו של חולה שהגיש תביעה נגד הכללית

פרופ' משה קוטלר, מבכירי הפסיכיאטרים בישראל, שינה חוות דעת שהגיש לבית המשפט וזאת לבקשת שירותי בריאות כללית - עבורה הכין את חוות הדעת. כך קובעת בפסק הדין שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דליה גנות.

קוטלר, מנהל בתי החולים בבאר יעקב ונס ציונה, הגיש חוות דעת בתביעה שהגיש מאיר אברמוביץ נגד הקופה וד"ר מוסא מנסור, בטענה לרשלנות רפואית. אברמוביץ טען, באמצעות עוה"ד ורד כהן ורענן בר-און, כי הקופה והרופא התרשלו בגילוי הסוכרת ממנה הוא סובל ואשר גרמה לנכותו.

אברמוביץ טען בין היתר לנזקים נפשיים והגיש חוות דעת מטעמו, ואילו הכללית שכרה את קוטלר להגיש חוות דעת נגדית. בחקירתו הנגדית של קוטלר הסתבר, כי באת-כוחה של הכללית, עו"ד קוליץ, ביקשה ממנו למחוק שני סעיפים מחוות דעתו. האחד: העובדה שחוות דעת המומחה מטעם התובע הייתה לנגד עיניו כאשר כתב את שלו. המשפט השני היה הקביעה, לפיה מחלת הסוכרת ממנה סובל אברמוביץ התפתחה כבר בשנת 2002.

גנות אומרת על כך: "התנהלות זו היא חמורה הן במישור האתי-מקצועי של בא-כוח הנתבעים והן במישור האתי של פרופ' קוטלר". את עיקר ביקורתה מותחת גנות על קוליץ ואומרת, כי לא ייתכן שעורך דין ישנה חוות דעתו של מומחה.

על קוטלר אומרת גנות, כי יש להצר על שנענה לבקשה ונתן את ידו לשינוי. עם זאת מדגישה גנות, כי אין בכך כדי לומר דבר וחצי דבר על מקצועיותו, והיא העדיפה את חוות דעתו על פני זו של המומחה מטעם התובע.

גנות קבעה, כי הכללית והרופא התרשלו בצורה חמורה ביותר באבחון מחלתו של אברמוביץ. היא חייבה אותם לפצותו ב-2.9 מיליון שקל, מתוכם ינוכו 500 אלף שקל שישלם הביטוח הלאומי, ובתוספת שכר טירחת עו"ד בשיעור 20%.
 
פסיכיאטר בכיר שינה חוו"ד לביהמ"ש לבקשת ב"כ הכללית , news1 , פברואר 2011 , איתמר לוין


קישורים:
  • בית משפט - קרקע פוריה לשחיתות - שיקולים זרים של מומחים רפואיים - המאמר תמרור אזהרה: רופאים בשירות חברות הביטוח , עו"ד חיים קליר , אוגוסט 2010 - שופטים, בדרכם להכריע מהי האמת, זקוקים לעזרתם של המומחים הרפואיים. במדינה מתוקנת, הקשר בין ה"מומחים" האלו לחברות הביטוח הנתבעות אינו קיים. בישראל, מצער לגלות כי במקרים רבים נטיית לבם של המומחים ידועה מראש, והמפסידים הם כמובן המבוטחים...
  • הפסיכיאטר מומחה לפסיכוגריאטריה - ד"ר איתן חבר - חוות דעת פסיכיאטרית "מקצועית" ואלימה - ע"פ המשתמע מתעודת הרופא הפסיכיאטר איתן חבר כיוון לתייג את הנבדקת כבע"ח ללא הבנה שיפוט או רגשות, שאינו מבין מה נעשה סביבו ויש להרעיל אותו בריספרדל וסמים פסיכיאטרים אחרים עד סוף ימיו, ולכלוא אותו באחד המוסדות הפסיכיאטריים לתשושי נפש. בעוד הנבדקת באה אליו בהנחיית לשכת הרווחה בת ים לחוות דעת למינוי אפוטרופוס בלבד. חוות הדעת של הפסיכיאטר איתן חבר הייתה מנותקת מהמציאות...

8 תגובות:

  1. בושה וכלימה! איך בכיר בדרגת פרופסור מרשה לעצמו לנהוג כך? האם אותם מנהלי מוסדות עדיין לא הבינו שכל רמאות דינה להתגלות בפומבי? הוא צריך למצות את הדין בדיוק כמו אחרון הפושעים.

    השבמחק
  2. פסיכיאטר=מלאך המוות!
    במקרה הטוב כדורים פסיכיאטרים גורמים למחלות כרוניות מהמסוכנות בעולם
    ובמקה הרע-תרופות פסיכיאטריות הורגות אותך!

    השבמחק
  3. הייתי בודק את קשריו המיניים עם רופאות שעבדו תחתיו
    והקשר לדר רקפת רודריגז

    השבמחק
  4. לאנונימי
    דר רקפת רודריגז ??? איזה טעם לקוי
    הבדיקה היחידה שהייתי ממליץ היא על בדיקת ראייה !

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. גם ד"ר אברמוביץ מבאר יעקב צריך לחפש עבודה אחרת. אבל אם זה המנהל שלו אז ברורה האתיקה המקצועית , ממי הוא לומד ומקבל מודל . בית חולים זוועה.

    השבמחק
  7. פסיכיאטר אמור להיות הראשון שמבין בין טוב לרע. ולהיות ישר במקצוע רגיש זה, שמטפל באנשים.
    לפחות בתור רופא, אם לא בתור בנאדם.
    אני במקומו הייתי מתביישת להמשיך בתפקידי, וגם ברור שכשאדם נוהג בשחיתות בתפקידו המקצועי, אז התנהגותו זו פוגעת לו בשיקוליו המקצועיים העתידיים כלפי מטופלים אחרים ובכלל.
    זה מראה שהרופא הזה בנסיגה. (מבחינת צלילותו המקצועית - מעשית).

    השבמחק
  8. תראו מה קורה בשלוותה במחלקה התעללות סומייה שקרים בדחות
    התעללות בחוסים
    ד''ר לימור זולוטוב
    ד''ר חגי הררי
    ד''ר הירצברג ליבי
    חלאות שקרנים

    השבמחק