השורשים למיון ילדים, מאיפה זה התחיל?

ינואר 2023 - מיון ילדים כמו כבשים...מאיפה זה הגיע?

למיון ילדים לצורך איתור "מחלות נפש" יש תקדים. מיון מקביל היה בשימוש בגרמניה הנאצית כדי להוציא מתוך החברה " את הגורמים הנחותים".

פסיכיאטריה - גורמים נזק בשם הרפואה
 
1920: הפסיכיאטר הגרמני, אלפרד הוך, פרסם את הספר, הרשות להשמיד חיים שאינם ראויים לחיים (Permission to Destroy Life Unworthy of Life), שם המליץ על זיהוי והמתת חסד של "טיפוסים המהווים עול חברתי". פחות מ-20 שנה לאחר מכן, ליאונרדו קונטי, ראש משרד הפנים של הרייך לשירותי בריאות, הורה לאסוף ולהגיש רשימה של כל אלו שסבלו ממגוון הפרעות נפשיות.

1922: הוועדה הבריטית הלאומית להיגיינה נפשית (כיום ארגון בריאות הנפש הלאומי) קראה למיסוד מרפאות ה"הכוונה לילד": "יש לאשר לפסיכיאטרים... להיכנס לבתי הספר".

: ארנסט רודין, מכונן ה"פסיכיאטריה התורשתית" ואחד ממתכנני השואה, פנה לקונגרס הבינלאומי להיגיינה נפשית בוושינגטון די.סי. וקרא לגישה הדוגלת בהשבחת הגזע כדי לסלק מתוך החברה את אלה הנושאים "כתם תורשתי". בראש רשימת ה"פגמים" עמדו, מה שחוקרי גזע אמריקנים יגדירו מאוחר יותר כ"היפר-אקטיביות" ו"הפרעות קשב וריכוז".

קטע שהוקלט בזמנו- רק בזכות הפיהרר, חלומנו מ-30 השנים האחרונות, יישום היגיינה גזענית לחברה, התגשם"

– ארנסט רודין, פרופסור לפסיכיאטריה, ממונה החברה הגרמנית להיגיינה גזענית, 1943

1980: בסעיף "ינקות, ילדות, והתבגרות" ב-DSM, נוספו 32 הפרעות נפשיות חדשות. עלייה דרמטית נוספת ב"הפרעות נפשיות" לילדים הופיעה במהדורת 1987.

1994: ה- DSM הכיל יותר מ-40 "הפרעות נפשיות" לילדים איתן יכלו העוסקים במקצוע בריאות הנפש למיין ולאתר תלמידים. אפשר להבחין בשורשים מאיפה הפרעת קשב הגיע וריטלין התרופה האולטימטיבית. רק רמזתי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה