הסיפור של ענת שבר את ליבנו

הריטלין והרווחה 4 ינואר 2024

בדיוק שבוע עבר מהוובינר שלנו בנושא "סודות הריטלין". קיבלנו המון תגובות וסיפורי פגיעה מריטלין. אבל הסיפור של ענת שבר את ליבי .

ענת היא יועצת חינוכית בכירה כבר למעלה מ 15 שנה, היא כבר ראתה הכל, אבל לא יכלה לדמיין מה שעומד לקרות לה בביתה שלה.

מרשמי יתר ריטלין - מחלת נפש של מטפלים ומאבחנים
מרשמי יתר ריטלין - מחלת נפש של מטפלים ומאבחנים


"יום אחד קיבלתי פניה מהיועצת בבית הספר של ביתי שהיא צריכה לעשות אבחונים לקשב וריכוז בגלל שהיא לא מרוכזת בכיתה והציונים שלה לא משהו. עניתי לה שאנחנו לא מעוניינים, כי אנחנו בעד טיפולים טבעיים ואבחונים במהותם מובילים לריטלין וחוץ מזה שהציונים בבית הספר זה לא הדבר הכי חשוב מבחינתינו בשלב זה.

היועצת התעקשה ולאחר זמן מה פנתה לרווחה בטענה שאנחנו מסרבים לטפל בביתנו. הרווחה שלחו לנו מכתב איום שאם לא נלך לאבחון הם יצטרכו לעשות את זה בכפייה!!!! הייתי בשוק, כי אני בעצמי מתריעה בפני הורים על בעיות עם הילדים אבל מעולם לא הגעתי למצב כפייתי שכזה.

לקחנו את הילדה בלית ברירה לאבחון ושם כמובן אובחנה תוך 5 דקות עם הפרעת קשב וריכוז והתבקשנו לתת לה ריטלין.

למרות שהחוק אומר שלבית הספר אסור לכפות תרופות על הילדים, זה לא מה שקורה היום.

בית הספר סירב לקבל את הילדה אם לא ניתן לה ריטלין, כך שהילדה לא הלכה לבית הספר שלושה שבועות. בנתיים התחלתי לעבוד על להוציא אותה לחינוך ביתי בלית ברירה, אבל יום אחד הרווחה דפקה בדלתינו עם המשטרה, כמו בסרט אימה שלפו את הילדה מהבית. לקחו אותה למעון לילדות חוסות מבתים "בעייתיים".

מכיוון שאני יודעת טוב מאוד מה קורה במקומות האלה מכורח עבודתי, סרבתי בתוקף, היו צעקות שלי ושל בעלי ובכי נוראי של הילדה שנקרעה ממשפחתה סתם כי לא הסכמנו לתת לה ריטלין. הרווחה בישראל קורעת ילדים מבתיהם כדי למלא מיכסה בפנימיות, כדי לקבל תקציב מהממשלה לפי "ראש" שנכנס לשם. הם מסממים את הילדים כדי שיהיו שקטים, מזלזלים בהם ופוגעים בהם. הילדה שלי כבר לעולם לא תחזור להיות מה שהיתה, יש לה פצע מדמם שאף ריטלין כבר לא יתקן. "

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה