מחברי ה"תנ"ך" של הפסיכיאטריה (DSM-5-TR) קיבלו 14.2 מיליון דולר מהתעשייה, אך ניגודי העניינים הכלכליים לא דווחו לציבור

ינואר  2024 - מחברי ה"תנ"ך" של הפסיכיאטריה (DSM-5-TR) קיבלו 14.2 מיליון דולר מהתעשייה, אך ניגודי העניינים הכלכליים לא דווחו לציבור

 מחברי ה"תנ"ך" של הפסיכיאטריה (DSM-5-TR) קיבלו 14.2 מיליון דולר מהתעשייה, אך ניגודי העניינים הכלכליים לא דווחו לציבור ,  זמן אמת , יפה שיר רז  , 18.01.2024

כ-60% מהרופאים בארה"ב ששימשו כחברי פאנל וכוח משימה עבור הגרסה המתוקנת של המהדורה החמישית של המדריך האבחוני והסטטיסטי להפרעות נפשיות (DSM-5-TR) קיבלו 14.2 מיליון דולר מהתעשייה, אך לא דיווחו על ניגודי העניינים במדריך או בפרסומים הנלווים אליו, כך מצא מחקר חדש

כ-60% מהרופאים בארה"ב ששימשו כחברי פאנל וכוח משימה עבור הגירסה המתוקנת של המהדורה החמישית של המדריך האבחוני והסטטיסטי להפרעות נפשיות (DSM-5-TR) קיבלו 14.2 מיליון דולר מתעשיית התרופות, אך לא דיווחו על ניגודי העניינים הכלכליים שלהם במדריך או בפרסומים הנלווים אליו, כך מצא מחקר חדש שפורסם בכתב העת BMJ.

הגירסה המתוקנת והעדכנית של המדריך, אשר זכה לכינוי "התנ"ך" של ההפרעות הפסיכיאטריות, פורסמה ב-2022 על ידי האגודה האמריקאית לפסיכיאטריה (APA), והיא כוללת שינויים שבוצעו אונליין מאז פורסמה לראשונה המהדורה החמישית (DSM-5) ב-2013.

החוקרים התבססו על מסד הנתונים Open Payments, שהושק בארצות הברית ב-2014, שאוסף ומפרסם נתונים על תשלומים של חברות תרופות ומכשור רפואי לרופאים ולאנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות עבור מחקרים, ארוחות, נסיעות, מתנות, הרצאות והוצאות נוספות. המסד הוקם כחלק מחוק "טיפול בר השגה" בארצות הברית, והוא מנוהל על ידי המרכזים לשירותי Medicare ו-Medicaid.

החוקרים ניתחו את התשלומים שהעבירה תעשיית התרופות לרופאים ששימשו כחברי פאנל וכוח משימה ל-DSM-5-TR בין השנים 2016 ל-2019, מיד לפני תחילת העבודה על הגירסה המתוקנת. מתוך 168 אנשים ששימשו כחברי פאנל או כחברי כוח המשימה של DSM-5-TR – 92 עמדו בקריטריוני ההכללה במחקר, של רופאים בארצות הברית שקיבלו תשלומים מהתעשייה שנרשמו ב-Open Payments.

ל-55 מתוך 92 הרופאים (59.8%) היו קשרים כלכליים עם התעשייה. סוגי התשלומים הנפוצים ביותר היו עבור מזון ומשקאות (90.9%), נסיעות (69.1%) וייעוץ (69.1%). 19 חברי פאנל קיבלו 1.8 מיליון דולר כ"תגמול עבור שירותים שאינם ייעוץ, לרבות שירות כסגל או כנואם במקום שאינו תוכנית לימודי המשך".

השיעור הגדול ביותר של תשלומים לפי קטגוריות תשלום היה עבור מימון מחקר (71%).

חמור מכך, החוקרים גילו שלמעשה כל פאנל DSM-5-TR כלל לפחות חבר אחד עם קשרים בתעשיית התרופות. הפאנלים עם המספר הגבוה ביותר של חברים עם שקיבלו מימון מהתעשייה היו אלה שעסקו בהפרעות נוירו-התפתחותיות; הפרעות דו קוטביות; הפרעות אובססיביות-קומפולסיביות; הפרעות נוירוקוגניטיביות; הפרעות תנועה הנגרמות על ידי תרופות; הפרעות שליטה בדחפים והפרעות התנהגות. למעלה מ-70% מהחברים בפאנלים הללו קיבלו מימון מהתעשייה.

במילים אחרות – הפאנלים עם כמות ניגודי העניינים הרבה ביותר הם אלה שהתמקדו בהפרעות נפשיות שעבורן תרופות הן הקו הראשון של הטיפול. (המשך הכתבה בלינק האתר זמן אמת).

מחברי ה"תנ"ך" של הפסיכיאטריה (DSM-5-TR) קיבלו 14.2 מיליון דולר מהתעשייה, אך ניגודי העניינים הכלכליים לא דווחו לציבור ,  זמן אמת , יפה שיר רז  , 18.01.2024


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה