נשלל רישיונו של הפסיכולוג עידן קוסובסקי - שביצע עבירות מין בשני קטינים


ספטמבר 2024 - 
עמותת מגן לזכויות אנוש מברכת את מערכת המשפט ואת משרד הבריאות על עשיית צדק ושלילת רישיונו של הפסיכולוג עידן קוסובסקי לצמיתות
בעקבות הרשעתו בהטרדה מינית של שני מטופלים
ומזכירה שיזמה את החוק שעבר בשנת 2003
משרד הבריאות שלל לצמיתות את רישיון הפסיכולוג עידן קוסובסקי והוא נמחק מפנקס הפסיכולוגים, זאת לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין בשני קטינים.
שלילת רשיונו והרשעתו התאפשרו בעקבות חוק שיזמה העמותה והוא
חוק איסור קיום יחסי מין בין מטפל למטופל, לפיו פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי שיקיימו יחסי מין עם מטופליהם במשך הטיפול, יהיו צפויים לעונש מאסר של עד ארבע שנים.
חוק העונשין - יחסי מטפל מטופל; איסור קיום קשר מיני בין מטפל ומטופל
התקבל ב-17 בנובמבר 2003 והוא מאחד שתי הצעות לתיקון חוק העונשין. האחת בנושא יחסי מטפל-מטופל, והשניה בנושא איסור קיום קשר מיני בין מטפל ומטופל.
החוק התקבל בהמשך להשתדלות של חברי עמותת מגן לזכויות אנוש, שהובילה להצעת חוק של חברי הכנסת: אופיר פינס-פז, תמר גוז'נסקי, אילן גילאון, אבשלום וילן, אברהם יחזקאל, ציפי לבני, רחמים מלול, יהושע מצא, משה קצב, אברהם רביץ ומאיר שטרית.
עמותת מגן לזכויות אנוש מברכת את משרד הבריאות על כך שהוא נוקט במדיניות של אפס סובלנות כלפי פגיעות והטרדות מיניות במערכת הבריאות.
ללא ספק, יישום מדיניות זאת מתאפשרת בזכות הצעת החוק שיזמה העמותה בתחילת המאה ה- 21.
עמותת מגן לזכויות אנוש היא הנציגה הישראלית של Citizens Commision on Human Rights – ארגון בין-לאומי המונה למעלה מ-300 סניפים ברחבי העולם. הארגון נוסד בשנת 1969 ע"י ארגון הסיינטולוגיה בשיתוף עם ד"ר תומאס סזאס, פרופסור לפסיכיאטריה, כגוף עצמאי, במטרה לחקור ולחשוף מקרים של הפרת זכויות אדם בידי פסיכיאטרים. הארגון עובד עם האו"ם ועם קבוצות רבות אחרות במטרה לנקות את תחום בריאות הנפש. העמותה רואה בפסיכיאטריה את האלמנט ההרסני ביותר בחברה כיום.
התמונה היא תמונת אילוסטרציה
לתלונות אפשר להגיש לעמותת מגן לזכויות אנוש


נשלל רישיונו של הפסיכולוג עידן קוסובסקי - שביצע עבירות מין בשני קטינים , ישראל היום, 8.9.2024




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה