האם קופת חולים כללית עושקת ניצולי שואה מזה עשרות שנים?

אפריל 2010 - ניצולת שואה גאולה בויטלר בת 90 מחיפה הגישה תביעה ייצוגית על סך שבע מאות מיליון שקלים נגד קופ"ח כללית. התביעה, על סך 700 מיליון שקלים, הוגשה נגד קופת חולים הכללית - ועל פיה היא לא החזירה במשך עשרות שנים, לניצולי השואה הוצאות רפואיות שאת התמורה עבורן קיבלה מכספי הפיצויים מגרמניה.
.

.

.
קופת חולים כללית אינה משתפת פעולה וממדרת את עורך דינה של התובעת ממסמכים ומידע אותם הם זכאים לקבל.

עו"ד עופר סולומונוב (מייצג את התובעת): " ... שירותי בריאות כללית לא מהססת: א. לא לספר לאותם ניצולים שהם זכאים מפטור מלא ממימון הטיפולים הרפואיים, ב. לא מהססת לגבות מאותם הניצולים תשלום מלא עבור אותם הטיפולים בגינם הם זכאים לפטור כאמור ... ".

בכתב התביעה טענה בויטלר, המיוצגת על ידי עורכי הדין עמנואל ועופר סולומונוב, כי שירותי בריאות כללית התנהלו בצורה שערורייתית במהלך 43 השנים האחרונות, בכך שלא יידעו את ניצולי השואה מבוטחי הקופה בדבר קיומם של הסכמים חתומים עם הרשויות בגרמניה משנת 1967.

לפי אותם הסכמים, רשויות הפיצוי הגרמניות מעבירות מדי שנה מיליוני שקלים לכללית, בכפוף להתחייבות הקופה לשאת בעלויות הטיפולים הרפואיים של ניצולי השואה שמקבלים רנטת בריאות מגרמניה.

הצעת הכללית נדחתה

בתביעה נטען עוד, כי קופת החולים זכתה לפיצוי מלא עבור עלויות הטיפולים הרפואיים מהרשויות בגרמניה, אולם במשך עשרות שנים גבתה תשלום מרוב ניצולי השואה בהם גם התובעת בויטלר ובעלה, בלי שיידעה אותם בדבר זכאותם הכספית.

התובעת פנתה לשירותי בריאות כללי טרם הגשת התביעה, ונענתה כי אין היא זכאית לפיצוי. למרות זאת, בתום ניסיונות חוזרים ונשנים מצידה של בויטלר, נשלחה לביתה המחאה על סך 7,182 שקל, בלי פירוט בדבר חישוב גובה ההחזר.

בכך לא תם מסעה, והתובעת פנתה בשנית לשירותי בריאות כללית. אז הוצע לה להגדיל את גובה הפיצוי לסכום של 18,184 שקל על בסיס תשלומים שבעלה שילם לכאורה. הצעת הכללית נדחתה על ידי בויטלר והיא החליטה על הגשת התביעה, עליה נדרשת קופת חולים כללית להשיב בתוך 30 יום.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה