תחלואי הסמים הפסיכיאטריים - עורך דין הושעה מהמקצוע לאחר שזייף מרשמים של ריטלין ולוריוון

הכתבה עורך דין הושעה מהמקצוע לאחר שזייף מרשמים של ריטלין , אלה לוי-וינריב , 18/8/10 , גלובס . 
 
 
בית הדין המשמעתי בלשכת עורכי הדין קבע כי "המעשים בהם הורשע עו"ד ירון האן מצביעים על חוסר שיקול-דעת מוחלט, על טשטוש תחומים ועל חוסר הבחנה בין טוב לרע" .
 
עו"ד ירון האן, שהורשע לפי הודאתו ב-19 עבירות של זיוף מרשמי ריטלין ולוריוון וקבלת מאות כדורים מבתי-מרקחת, הושעה זמנית מעיסוק במקצוע עריכת הדין עד להכרעה הסופית בעניינו בבית המשפט - כך החליט בית הדין המשמעתי של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, שדן בקובלנה משמעתית שהוגשה נגד עו"ד האן. 
 
דייני בית הדין, עוה"ד רוני גולן, רונן פלג ומוטי לוי, ציינו כי "המעשים בהם הורשע המבקש מצביעים על חוסר שיקול-דעת מוחלט, על טשטוש תחומים ועל חוסר הבחנה בין טוב לרע". 
 לפי כתב האישום שהוגש בפברואר 2009 לבית משפט השלום בנתניה, בשנים 2007-2008 יצר האן מסמכים הנחזים להיות מרשמים, בהם רשם את שם התרופה, שם המטופל ושם של רופא, תוך זיוף חתימתם של רופאים שונים. לעתים ציין האן את שמו כשם המטופל, ובפעמים אחרות ציין שם של מכר, קרוב או לקוח שלו. 
שינוי לחומרה לאחר הגשת כתב האישום הגיש עו"ד עמוס ויצמן, מטעם ועדת האתיקה במחוז תל-אביב בראשותו של עו"ד אפרים נוה, בקשה להשעיה זמנית של האן מהמקצוע.
 
 "בעבירות המיוחסות למשיב יש קלון רב", צוין בבקשה. באוגוסט 2009, בהסכמת עו"ד האן, נעתר בית הדין לבקשה להשעיה הזמנית. עם זאת צוין בהחלטה כי האן יהיה רשאי לבקש מבית הדין לצמצם או לבטל את ההשעיה הזמנית, אם יחול שינוי בנסיבות. באפריל השנה פנה עו"ד האן לבית הדין המשמעתי בבקשה לביטול השעייתו הזמנית, וזאת לאחר שהודה והורשע, במסגרת עסקת טיעון, בעבירות שיוחסו לו בבית משפט השלום, בהן עבירות זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במירמה. לטענתו, הכרעת הדין מהווה שינוי נסיבות המצדיק את ביטול ההשעיה, בייחוד לאור ההסכמה כי עונש המאסר שיושת עליו, לכשיינתן, יומר וירוצה כולו בעבודות שירות, ללא מאסר בפועל. באחרונה דחה בית הדין את הבקשה.
 "אין בהרשעה כדי להוות שינוי נסיבות לטובתו של המבקש, אלא ההיפך הוא הנכון: הרשעתו של המבקש... מהווה שינוי נסיבות לחומרה", ציינו הדיינים. עוד הוסיפו הדיינים כי העונש הקל שיוטל עליו במסגרת ההליך הפלילי מושתת על שיקולים שונים משיקוליה של הוועדה בהליך המשמעתי. "אף אם יקל בית המשפט... עלינו לשקול את הפגיעה העלולה להיווצר לציבור הלקוחות של המבקש", קבעו. 
 
הכתבה עורך דין הושעה מהמקצוע לאחר שזייף מרשמים של ריטלין , אלה לוי-וינריב , 18/8/10 , גלובס .
 קישורים:
  • תופעה: סטודנטים סוחרים בכדורי ריטלין - ספטמבר 2009 - סטודנטים באזור השרון סוחרים בכדורי ריטלין, ללא מרשם. בעונת הבחינות, כשהסטודנטים זקוקים לריכוז מירבי, המסחר בריטלין גואה. ד', סטודנט ב"בינתחומי הרצליה", סוחר בריטלין: "מבחינתי זה רווח מעולה - 20 שקל לכל כדור"...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה