השוחד: תחלואי הפסיכיאטריה - חשד: הפסיכיאטר הבכיר ד"ר לאוניד אומנסקי במשרד הבריאות סידר הטבות לחרדים במיליונים

הכתבה חשד: פסיכיאטר סידר הטבות לחרדים במיליונים , 18.10.2010 , ynet , אלי סניור

הפסיכיאטר הבכיר ד"ר לאוניד אומנסקי מירושלים חשוד כי נהג להגיש תביעות נכות בעזרת אישורים פסיכיאטריים מזוייפים. בית המשפט האריך את מעצרו. כתוצאה ממתן האישורים קיבלו החרדים גימלה מהביטוח הלאומי. הפרשה החלה לפני שבוע - אז נעצר "מאכער" חרדי. מעצרו של הפסיכיאטר הוארך ב-4 ימים


פסיכיאטר בכיר חשוד כי העניק אישורים מזויפים לתלמידי ישיבות, שסייעו להם להונות את הביטוח הלאומי במיליונים: ל-ynet נודע כי על-פי החשד, פסיכיאטר בכיר במשרד הבריאות העניק תעודות רפואיות, באמצעותן הוצאו במרמה מיליונים שקלים מהביטוח הלאומי. חלק "מהמטופלים" הם תלמידי ישיבות, שקיבלו הכנסה חודשית. היום (ב') האריך בית המשפט השלום בראשון-לציון את מעצרו בארבעה ימים.

מדובר בהמשכה של פרשה שהתפוצצה בשבוע שעבר על-ידי חוקרי היחידה הכלכלית, בה נעצר "מאכער" חרדי - שדאג להביא את הלקוחות לאותו פסיכיאטר. על פי החשד, האיש הגיש עבור אנשים אחרים עשרות תביעות כוזבות בגין נכות כללית וליקויים פסיכיאטריים.

צוות החקירה ביחידה הכלכלית, בראשותה של רב-פקד לימור חקק, עקב בחודשים האחרונים אחר החשודים - לאחר שהתקבל מידע כי תלמידי ישיבות מקבלים גימלה חודשית מהמדינה, בשל בעיות נפשיות לכאורה.

על-פי החשד הפסיכיאטר העניק לפונים אליו מסמכים, ובהם חוות דעת רפואית המצביעה את בעיות נפשיות. במשטרה חושדים כי הפסיכיאטר ידע כי המסמכים ישמשו להונאת הביטוח הלאומי וכי בתמורה לחוות דעת אלה הוא קיבל תגמול מה"מאעכר" בדרכים שונות. הפסיכיאטר חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע וזיוף בנסיבות מחמירות.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה