פסיכיאטר יוסף זיסלין מנהל בבית החולים לחולי נפש כפר שאול הורשע בטיפול כפוי בניגוד לחוק ללא ניהול רשומה רפואית

יוני 2012 - ד"ר פסיכיאטר יוסף זיסלין מנהל בבית החולים לחולי נפש כפר שאול הורשע (גזר הדין) בביצוע עבירה של טיפול מרפאתי כפוי בניגוד לחוק, על פי סעיף 44 (ד) ביחד עם סעיף 11 לחוק טיפול בחולי נפש, התשנ"א 1991 , וכן עבירה של הפרת חובת ניהול רשומה רפואית, על פי סעיף 17 ביחד עם סעיף 28 (ב) לחוק זכויות החולה, התשנ"ו.

פסיכיאטר יוסף זיסלין מנהל בבית החולים לחולי נפש כפר שאול הורשע בטיפול כפוי בניגוד לחוק ללא ניהול רשומה רפואית

אוקטובר 2012 - יוסף זיסלין הורשע ע"י בית דין למשמעת של עובדי המדינה אשר גזר והטיל עליו אמצעי משמעת חמורים ( בד. 2012-976 -בד"מ 70/12 ): 

א. נזיפה חמורה.
ב. פיטורים לאלתר.
ג. פסילה לשירות המדינה למשך 10 שנים.
ד. פסילה לכל תפקיד במשרד הבריאות למשך 15 שנים.


הכתבה של"צ לפסיכיאטר שסייע לניסיון לחטוף חרדית , איתמר לוין , news1 , יוני 2012

ד"ר יוסף זיסלין, פסיכיאטר אשר סייע להוריה של נערה חרדית בניסיון להוציא אותה מן הארץ בעל כורחה, הורשע (12.6.12) בשתי עבירות ונדון ל-250 שעות עבודה לתועלת הציבור. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, דחה את בקשתו של זיסלין להימנע מהרשעתו אך החליט להקל בעונשו.

בשנת 2010 היה זיסלין בעל תפקיד ניהולי בבית החולים לחולי נפש כפר שאול, ועמד בקשרים מקצועיים עם מלכה בלומא גליק שהייתה אחראית על החולים החרדים. באותה עת החליטה הצעירה בה מדובר, שהיא בעלת צרכים מיוחדים, שאינה מעונינת להתגורר בבית הוריה, והללו החליטו להוציא אותה בכוח מן הארץ. הם הסתייעו בזיסלין, מבלי לגלות לו את האמת על מניעיהם. הצעירה הובאה לבית החולים, זיסלין הציג את עצמו בפניה כפסיכיאטר, והזריק לה חומרים מטשטשים בניגוד לרצונה בלא כל רישום ותיעוד. זוסלין ליווה את הצעירה לנתב"ג, אך בהמשך הלילה נעצרו ההורים במטוס לפני שהמריא.

גורפינקל עומד בהחלטתו על שורת המעשים הפסולים שביצע זיסלין: קבלתה של הצעירה לטיפול ללא תיעוד, מתן טיפול רפואי בכפייה, הסכמתו שהיא תצא לנתב"ג במקום להישאר להשגחה בבית החולים והתעלמותו משורה של איתותי אזהרה שהיו צריכים לעודד את חשדו שלא קיבל מידע מדויק על מצבה של הצעירה.

"העבירות בהן הודה הנאשם אינן מהעבירות החמורות שבספר החוקים, יחד עם זאת הנסיבות בהן בוצעו, כפי שתואר לעיל, חמורות ביותר. לגבי כל אחת מהנסיבות ניתן לטעון שמדובר בטעות, אך צירוף הנסיבות יחד מצייר תמונה של התנהלות חריגה ובלתי סבירה מצד הנאשם", אומר גורפינקל. אומנם לצעירה לא נגרם נזק של ממש, אך אילו הייתה מזימת ההורים עולה יפה - הנזק היה עצום. הוא מוסיף: "מעשיו כפסיכיאטר בכיר מערערים את אמון הציבור במערכת ופוגעים בתדמית הרופאים הפסיכיאטריים. בנוסף, ביצוע המעשים בין כותלי בית החולים, הביא להכתמת שמו של בית החולים בפרט ושמה של מערכת הבריאות הציבורית בכלל". לאור כל זאת, החליט גורפינקל להרשיע את זיסלין.

לעומת זאת, לעניין העונש מונה גורפינקל שורה של נסיבות מקלות: ההשלכות החמורות הצפויות לזיסלין במישור המקצועי, העובדה שההורים נדונו רק לשישה חודשי עבודות שירות, והעונשים הקלים (שנת מאסר וקנס) הקבועים בצידן של העבירות בהן הורשע.

פסיכיאטר אילן רבינוביץ' למאזין גל"צ: "שים לבתך כדור בכוס ללא ידיעתה"



קישורים:
  • הפסיכיאטר מומחה לפסיכוגריאטריה - ד"ר איתן חבר - חוות דעת פסיכיאטרית "מקצועית" ואלימה - ע"פ המשתמע מתעודת הרופא הפסיכיאטר איתן חבר כיוון לתייג את הנבדקת כבע"ח ללא הבנה שיפוט או רגשות, שאינו מבין מה נעשה סביבו ויש להרעיל אותו בריספרדל וסמים פסיכיאטרים אחרים עד סוף ימיו, ולכלוא אותו באחד המוסדות הפסיכיאטריים לתשושי נפש. בעוד הנבדקת באה אליו בהנחיית לשכת הרווחה בת ים לחוות דעת למינוי אפוטרופוס בלבד. חוות הדעת של הפסיכיאטר איתן חבר הייתה מנותקת מהמציאות...

3 תגובות:

  1. מה שאומר ישמע נורא,אבל לפחות זה לא אשפוז בכפייה:/ אל תסקלו אותי,אני רק שואלת.

    השבמחק
  2. מדוע נמחקה התגובה שלי אני אושפזתי בכפייה 69 יום שפוי לחלוטין הוכחות בתיק הרפואי אין הלך או תוכן פסיכוטי אין סימנים למסוכנות לאחרים אין מחשבות שווא אין סימנים לדיכאון עמוק
    או שאני שני אנשים שונים באדם אחד החליטו שאני מסוכן לעצמי על סמך מצב גופני שחלף
    והמציאו תיאוריה דמיונית שזה יחזור סוממתי בתרופות הרגעה חזקות וקיבלתי טיפול אנטיפסיכוטי ואיומים במכות אם לא אתקלח מהר הפסיכיאטר לעג לי רצית להיות בהדסה המקום שלך כאן במחלקה הסגורה המשפחה ביקרה אותי וראתה שהכל בסדר ולא עשו כלום לשחרר אותי בהמשך נשלחתי לאשפוז כפוי בבאר שבע בבית החולים הפסיכיאטרי ושם קבעו מסוכנות נמוכה שאיני מסוכן לעצמי או לאחרים ואין מחשבות שווא ואני צלול מבין בכל התחומים
    ויכול לדאוג לעצמי ובכל זאת אשפזו אותי בכפייה 63 יום שפוי לחלוטין 4 שנים לקחתי כדורים למחלה שלא קיימת היום אני חודשיים וחצי ללא כדורים שפוי לחלוטין וגם בעבר 3 שנים לקחתי רק רבע מהמינון לא פחות מ-12 פסיכיאטרים המציאו לי סכיזופרניה ו-8 פסיכיאטרים דאגו לאשפז אותי בכפייה ולהמציא לי מחלת נפש קשה ומסוכנות גבוהה לעצמי הכל כתוב בתיק הרפואי נא לא למחוק לא קיבלתי בדיקה על ידי פסיכיאטר פרטי או עורך דין מהלשכה לסיוע משפטי או סניגור מהסנגוריה הציבורית ואשפזו אותי בכפייה בניגוד לחוק גם במחלקה פתוחה
    באשקלון

    השבמחק
  3. אושפזתי בכפייה בניגוד לחוק 69 יום אין הלך פסיכוטי או תוכן פסיכוטי איני מסוכן לאחרים
    המציאו שאני מסוכן לעצמי על בסיס מצב גופני אין מחשבות שווא אין מסוכנות לאחרים
    אין שני אנשים באדם אחד אין דיכאון עמוק צלול מבין בכל התחומים הפסיכיאטר לעג לי
    רצית להיות בהדסה המקום שלך כאן במחלקה הסגורה סיממו אותי בתרופות הרגעה חזקות בניגוד לחוק נתנו לי תרופה אנטיפסיכוטית למצב שאינו פסיכוטי

    השבמחק