מוסד פסיכיאטרי אברבנאל בת ים: הפסיכולוג הראשי ד"ר עמי שפיגלמן סייע לד"ר מוטי משיח סגן המנהל ליצור דו"חות נוכחות כוזבים

הפסיכולוג הראשי באברבנאל סייע לסגן המנהל ליצור דו"חות נוכחות כוזבים , רוני לינדר-גנץ , 18.06.2014, TheMarker

על פי הנציבות שירות המדינה, הפסיכולוג נהג להחתים את כרטיסו של ד"ר מוטי משיח, סגן מנהל בית החולים, שגם תועד בחקירה סמויה כשהוא שוהה במשך שעות מחוץ למתחם מבלי לדווח על כך ■ עורך דינו של משיח: "הטענות שגויות ומוטעות" 

לעיוו והורדת גזר הדין של ד"ר עמי שפיגלמן - הקלק כאן

רעידת אדמה בבית החולים לבריאות הנפש אברבנאל בת ים: לאחר חקירה סמויה ממושכת הגישה נציבות שירות המדינה תובענות משמעתיות על דיווחי נוכחות כוזבים נגד שניים מבכירי בית החולים — סגן מנהל בית החולים, ד"ר מוטי משיח, והפסיכולוג הראשי של בית החולים, ד"ר עמי שפיגלמן. על פי התובענות, בתקופה בת עשרה חודשים (דצמבר 2012 עד ספטמבר 2013) נהג שפיגלמן להחתים את כרטיס הנוכחות של משיח לפחות ב–35 הזדמנויות שונות בתחילת יום העבודה ו/או בסוף יום עבודה, כשבכל אותם מקרים הגיע משיח לעבודה לאחר שכרטיסו הוחתם על ידי שפיגלמן, או יצא מהעבודה לפני שכרטיס הנוכחות שלו הוחתם על ידיו.

כך למשל, בדצמבר 2012 עזב משיח את בית החולים בשעה 11:33, אך כרטיסו הוחתם ביציאה בשעה 15:03 —– הפרש של שלוש וחצי שעות וחצי. במארסמרץ 2013 הוחתם כרטיסו לכניסה בשעה 7:15 ואילו הוא נצפה מגיע לבית החולים בשעה 9:36 —– יותר משעתיים מאוחר יותר. "הנאשם דיווח דיווחי נוכחות כוזבים וקיבל בגינם שכר לו לא היה זכאי, תוך שהוא מחטיא את שפיגלמן לבצע עבירה בעבורו", נכתב בתובענה. "בכך פגע הנאשם במשמעת שירות המדינה, הפר את הוראות תקנון השירות והתנהג התנהגות בלתי הוגנת שאינה הולמת עובד מדינה, ועלולה לפגוע בשמו הטוב של שירות המדינה".

עוד מואשם משיח כי בין יוני לאוגוסט 2013 יצא בשעות העבודה לענייניו הפרטיים לפרקי זמן של יותר משעה, כשבכל אותם מקרים דיווח על שעות אלו כשעות עבודה, כלומר לא החתים כרטיס ליציאה. ך ך למשל, בחודש יוני שעבר תועד משיח כשהוא שוהה במשך 4 שעות בשתי פעמים שונות מחוץ לבית החולים מבלי לדווח על כך. ביום אחר באוגוסט שהה מחוץ לבית החולים יותר ממעל שלוש וחצי שעות וחצי מבלי לדווח. הנציבות בוחנת כעת את השעייתו של משיח מתפקידו עד לגמר ההליכים, והוא זומן לשימוע בעניין.

תובענה הוגשה גם נגד שפיגלמן. "הנאשם החתים כרטיס נוכחות של עובד אחר, ובדרך זו סייע לו לדווח דיווחי נוכחות כוזבים ולקבל בגינם שכר לו לא היה זכאי", נכתב בתובענה. "בכך, פגע הנאשם במשמעת שירות המדינה, הפר את הוראות תקנון שירות המדינה והתנהג התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה ושעלולה לפגוע בתדמיתו ובשמו הטוב של שירות המדינה". עם זאת, לפי התובענה שפיגלמן לא הפיק תועלת אישית מהמעשים. זו הסיבה, כפי הנראה, שהנציבות מסתפקת בתובענה ולא דורשת את השעייתו. יצוין כי שפיגלמן ומשיח מצויינים כעדים מטעם התביעה זה בתובענה של זה.

לדברי אדם שעובד באברבנאל, האווירה בבית החולים מאז התפוצצות הפרשה קשה: "הרבה עובדים נחקרו על ידי הנציבות שירות המדינה, ולפי השמועות חלקם אף נהפכו למעין עדי מדינה שהעידו נגד הבכירים יותר". לדבריו, בבית החולים יש גם תחושה של רדיפה וחיפוש אחר ה"מדליף" שהתלונן על הרופאים הבכירים. "מבחינת דוגמה אישית יש פה נזק קשה, מאד – כששני בכירים בבית החולים נוהגים כך, זה נותן לגיטימציה לכל העובדים לנהוג בצורה דומה ולזלזל בכללים ובעבודה. גם אפילו החולים כבר יודעים על מה שקורה. חולה אחד שאל אתמול את אחד הבכירים: 'זה אתה שנתפס?' האווירה הכללית מאד קשה", סיפר.

באברבנאל הכחישו כי נעשים ניסיונות לאתר את המתלוננים נגד משיח. ממשרד הבריאות ומבית החולים נמסר: "הנושא הועבר לבדיקת הגורמים המקצועיים בנציבות. על פי הממצאים וכללי הדין, הוחלט להגיש תובענה לבית הדין המשמעתי של הנציבות. נפעל על פי הנחיות בית הדין".

פרקליטו של משיח, עו"ד רונאל פישר, מסר: "הטענות המיוחסות למשיח שגויות ומוטעות, והן זכו למענה מספק ולהסבר ישר בחקירתו. משיח הוא מטפל בחסד המושקע עד צוואר בשירות הציבורי. על התנדבותו התורמת למערכת מעולם לא ביקש ולא קיבל אגורה שחוקה. לא ברור מדוע הוגשה נגדו קובלנה, ואנו משוכנעים שעניינו יסתיים ברוח טובה".

מוסד פסיכיאטרי אברבנאל בת ים: הפסיכולוג הראשי ד"ר עמי שפיגלמן סייע לד"ר מוטי משיח סגן המנהל ליצור דו"חות נוכחות כוזבים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה