אירנה חיימוב מהמרכז לבריאות הנפש בטירת הכרמל הורשעה בבית דין למשמעת עובדי המדינה עקב התעללות בחוסים ומרמה והפרת אמונים

נובמבר 2011 - בית דין למשמעת של עובדי המדינה בדח. 2011-525 , בד"מ 48/1 , הנאשמת אירנה חיימוב, הועסקה עד למועד השעייתה כאחות מעשית במרכז לבריאות הנפש בטירת הכרמל.

אירנה חיימוב הורשעה על ידי בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בעקבות הליך פלילי שנוהל נגדה בבית המשפט המחוזי בחיפה (ת.פ. 10141-03-09 ), בפני כב' השופט עודד גרשון, לאחר שהוגש נגדה כתב אישום שייחס לה ביצוע עבירה של התעללות בחסר ישע על ידי אחראי לפי סעיף 368 (ג) סיפא לחוק העונשין התשל"ז 1977- (להלן: "חוק העונשין"), ועבירה של מרמה והפרת אמונים לפי סעיף 284 לחוק העונשין.

בכתב האישום נטען כי במועד מסוים שבין חודשים פברואר למאי 2008 , במהלך עבודתה כעובדת ציבור, בתפקיד אחות מעשית בבית החולים, התעללה אירנה חיימוב פיזית ונפשית במטופלת קשישה וחולת נפש (להלן: "המטופלת"). לפי המתואר שם, חיימוב שהתה עם המטופלת אשר הייתה במערומיה בחדר הרחצה, הושיבה אותה בכוח על אסלת בית השימוש תוך שהיא צועקת עליה "שבי", והחלה לרחוץ אותה כשהיא
מכוונת אליה זרם מים. המטופלת קראה כי המים חמים ואמרה לנאשמת "את שורפת אותי". הנאשמת השיבה לה בגסות "טוב מאוד, שייקח אותך אלוהים", ובהמשך חזרה וצעקה עליה "שבי". המטופלת שאלה את הנאשמת אם ידוע לה כי היא חולת סרטן והנאשמת השיבה בגסות "טוב מאוד". בנוסף הורתה למטופלת "תקחי תנקי את הכוס שלך".

בית המשפט המחוזי הרשיע את אירנה חיימוב, לאחר שמיעת הראיות, בעבירות שיוחסו לה בכתב האישום והטיל עליה, ביום 4.11.2010 , עונש של 12 חודשי מאסר בפועל ו 15 חודשי מאסר על תנאי, תוך שהוא קובע כי דבק קלון במעשי העבירה שביצעה. (קישור לגזר הדין בית משפט מחוזי)

אירנה חיימוב ערערה על גזר הדין של בית המשפט המחוזי, אולם בית המשפט העליון הותיר את רכיבי גזר הדין על כנם, אך החליט להקל בעונשה באופן שגזר עליה 8 חודשי מאסר בפועל בלבד תחת 12 החודשים שנגזרו עליה על ידי בית המשפט המחוזי.

שופטי בית הדין למשמעת של עובדי המדינה כתבו בגזר הדין: " חומרת מעשיה של הנאשמת זועקת מעצם אופיים. למותר לציין כי הרמת יד על מטופל או התעמרות בו, הינה תופעה פסולה מעיקרה ואין לה מקום במערכת הבריאות ובחברה בכלל. הפגיעה שפגעה הנאשמת במטופלת לא היתה פגיעה גופנית בלבד, אלא רמיסה של רגשותיה וכבודה, ויש בה לערער לחלוטין את האמון שנותן הציבור המפקיד את הזקוק לטיפול בידי רשויות הבריאות. מעשים אלה מצדיקים פיטוריה של הנאשמת משירות המדינה, ופסילתה לצמיתות לעבודה סיעודית".

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה הטיל הטיל על אירנה חיימוב את אמצעי המשמעת הבאים:
א. נזיפה חמורה;
ב. פיטורים לאלתר;
ג. פסילה לצמיתות לכל תפקיד סיעודי, או לכל תפקיד של אחות במערכת הבריאות;
ד. פסילה לשירות המדינה למשך 5 שנים; – הנאשמת תיפסל למילוי כל תפקיד בשירות הציבורי, שחוק שירות המדינה (משמעת) חל עליו, וזאת למשך תקופה של 5 שנים.


בית חולים פסיכיאטרי טירת הכרמל - קשר השתיקה במלוא כיעורו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה