"מזרן על הרצפה, סימנים כחולים, קשירות ותקיפה מינית אלו תנאי האשפוז של בני בן ה-21 במחלקה הפסיכיאטרית"

יוני 2015 - מתלונה על טיפול רשלני כנגד מנהל מחלקה פסיכיאטרית בבית חולים באזור השרון, שהוגשה לרשויות הבריאות בסיוע עמותת מגן לזכויות אנוש עולה ההשתלשלות הבאה:

מצבו הרפואי של בחור בן 21, שטופל לראשונה על ידי פסיכיאטר בגיל 13, עקב בעיות התנהגות בבית הספר, הידרדר לאחרונה.

הוא מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי באזור השרון למשך מספר חודשים, שם הוקצה לו מזרן על הרצפה שעליו הוא שוכב עד היום, ומקבל כמויות גדולות של תרופות פסיכיאטריות.

האב שמצא סימנים כחולים על כל גופו של הבן חושד כי מכים אותו שם. לאחר שהבן התלונן ממושכות על כאבים גופניים, התברר גם, שהייתה לו פציעה בישבן עקב כמות הזריקות העצומה שהוא קיבל. לכן אף הועבר לשם כך לטיפול בבית חולים רגיל.

זמן קצר לאחר מכן סיפר הבן לאביו שהתעללו בו מינית, ואף נערכה חקירה משטרתית בבית החולים בנושא זה.

על פי התצהיר מעיד האב כי בעקבות השימוש בתרופות, בנו "השתנה לגמרי, השמין מאד סובל מעייפות רבה וכאבי ראש חזקים, מתקשה מאד לדבר, מבולבל מאד ועושה תנועות מוזרות בידיים".

בנוסף גילה האב כי בנו נקשר למיטה בחדר בידוד בתור עונש למשך חמש שעות לאחר שקילל עובדת במחלקה, שסירבה לתת לו אוכל, ולמרות שלא היה מסוכן לעצמו או לאחרים.

התלונה נמצאת עדיין בבדיקה.

העדות המתוארת בכתבה זו מבוססת על תלונה אשר תועדה על ידי עמותת "מגן לזכויות אנוש". התלונה נשלחה לכל הגורמים המתאימים. עמותת "מגן לזכויות אנוש" תיעדה עד היום מאות תלונות על הפרת זכויות אדם בתחום בריאות הנפש, ומתנדביה ממשיכים בכל יום לחשוף הפרות נוספות. כל הרואה עצמו נפגע, או המעוניין לדווח על פגיעה בחבריו או במשפחתו, מוזמן לפנות לעמותת "מגן לזכויות אנוש".

למידע נוסף: יהודה קורן, דובר העמותה. טלפון 03-5660699 נייד 052-3350928 מייל: yodak8@gmail.com

עמותת "מגן לזכויות אנוש" היא הנציגה הישראלית של Citizens Commision on Human Rights – (CCHR) ארגון בין-לאומי המונה למעלה מ-300 סניפים ברחבי העולם. הארגון נוסד בשנת 1969 על ידי ארגון הסיינטולוגיה בשיתוף עם ד"ר תומאס סזאס, פרופסור לפסיכיאטריה, כגוף עצמאי, במטרה לחקור ולחשוף מקרים של הפרת זכויות אדם בידי פסיכיאטרים. הארגון עובד עם האו"ם ועם קבוצות רבות אחרות, במטרה לנקות את תחום בריאות הנפש. העמותה רואה בפסיכיאטריה את האלמנט ההרסני ביותר בחברה כיום.

יהודה קורן - דובר
עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il


נייד:3350928 052
טל' 7312875 03 טלפון עמותה: 5660699

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה