שקר הרפורמה בבריאות הנפש

עמותת מגן זכויות אנוש - הודעה לתקשורת 12 יולי 2015 - שקר הרפורמה בבריאות הנפש - מעניקה לפסיכיאטרים סמכות מסוכנת להגדיר רבבות כחולי נפש, וכך להפוך אותם לצרכני סמים פסיכיאטריים לכל החיים
פסגת השאיפות של חברות התרופות מתגשמת בימים אלה. הרפורמה בבריאות הנפש נכנסה לתוקפה ב-1 ביולי 2015 בחסות סגן שר הבריאות ליצמן. היא הוצגה לציבור כמהפיכה מודרנית שנועדה להעביר את הטיפול בחולי הנפש מבתי החולים הפסיכיאטריים ל"טיפול בקהילה", וכך לצמצם את מספר מיטות האשפוז. היא גם נשאה דגל של "סובלנות", כיון שעד לתחילתה "חולי הנפש" לא הורשו להסתובב במסדרונות קופות החולים, וכעת תם עידן ה"אפליה". הסיסמה המסוכנת שפיזרו חברות התרופות והפסיכיאטרים, המשווקים את מוצריהן, היא שאין הבדל בין רפואת הנפש ורפואת הגוף, ולכן גם טיפול נפשי צריך להיות מופקד בידי רופאים (בקופות החולים).

בפועל, הרפורמה המדוברת לא רק שלא תחסוך כסף, אלא תוביל בסופו של דבר לגידול עצום בהוצאות של האזרח ושל המדינה על טיפולים. רישום המוני של תרופות פסיכיאטריות, שהופכות אנשים בריאים לצרכני תרופות כרוניים, יביא למעמסה הולכת וגדלה נוספת על מערכת הרווחה של ישראל. המחיר הכלכלי ייפול כרגיל על אזרחי המדינה, שלפי הערכות יתבקשו להכפיל את גובה מס בריאות הנהוג כיום בטווח של שנים ספורות כדי לאפשר לקופות החולים לעמוד בהוצאות הגוברות של "רפואת הנפש". רצונן של קופות החולים לחסוך יתבטא במינונים גבוהים יותר של תרופות למאושפזים בכפייה כדי לקצר את משך האשפוז שלהם במקום להתיר להם החלמה רגועה בסביבה בטוחה כפי שראוי לאפשר לאנשים שסובלים מעומס נפשי.

לדברי דובר עמותת "מגן לזכויות אנוש", יהודה קורן, במדינות אחרות שבהן הונהגה רפורמה כזו כמו לדוגמא בשנות התשעים בארה"ב, התוצאה הייתה הרת אסון. קופות החולים הפסיקו להשתתף בתמיכה בעזרה נפשית שלא התבססה על תרופות. רבים מצרכני התרופות הפכו לחסרי בית או התחילו לסחור בתרופות בפינת רחוב. אנשים שהחליטו פתאום להפסיק ליטול תרופות נכנסו להתקפי אמוק, שרבים מהם הסתיימו ברציחות המוניות של אזרחים וילדים חפים מפשע. כיון שיותר אנשים הופנו מהר מדי ליטול תרופות והתמכרו אליהן, רבים החלו להידרדר ולהזדקק לאשפוזים, וכך נאלצה המערכת דווקא להגדיל את כמות מיטות האשפוז, ואת ההוצאות הכרוכות בהחזקת יותר מוסדות פסיכיאטריים.

על תוצאות הרפורמה שהונהגה בארה"ב בהרחבה ראו בחוברת "הרס הקהילה".

למידע נוסף: יהודה קורן, דובר העמותה. טלפון 03-5660699 נייד 052-3350928 מייל: yodak8@gmail.com

עמותת "מגן לזכויות אנוש" היא הנציגה הישראלית של Citizens Commission on Human Rights – (CCHR) ארגון בין-לאומי המונה למעלה מ-300 סניפים ברחבי העולם. הארגון נוסד בשנת 1969 על ידי ארגון הסיינטולוגיה בשיתוף עם ד"ר תומאס סזאס, פרופסור לפסיכיאטריה, כגוף עצמאי, במטרה לחקור ולחשוף מקרים של הפרת זכויות אדם בידי פסיכיאטרים. הארגון עובד עם האו"ם ועם קבוצות רבות אחרות, במטרה לנקות את תחום בריאות הנפש. העמותה רואה בפסיכיאטריה את האלמנט ההרסני ביותר בחברה כיום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה