הפסיכולוג גיא דיין בעל מטופלת בעילה אסורה ועשה בה מעשים מגונים ויענש ב- 10 חודשי מאסר

הוחמר עונשו של פסיכולוג על עבירות מין במטופלת - מעבודות שירות ל-10 חודשי מאסר , שרון פולבר , 25.11.2015 , הארץ

התקבל ערעור המדינה על עונשו של גיא דיין, שהורשע בבעילה אסורה בהסכמה ומעשה מגונה בהסכמה, תוך ניצול יחסי מטפל־מטופל. השופטים: "ביטוי חמור ביותר של הפרת האמון"

הכרעת דין - הרשעת פסיכולוגי קליני גיא דיין מומחה בעבירות מין תוך ניצול יחסי מטפל-מטופל - 26 ינואר 2015 - 49350-06-14


בית המשפט המחוזי בתל אביב החמיר היום (רביעי) את עונשו של פסיכולוג קליני, שהורשע בעבירות מין במטופלת שלו, משישה חודשי עבודות שירות לעשרה חודשי מאסר בפועל. הפסיכולוג, גיא דיין, הורשע בביצוע עבירות בעילה אסורה בהסכמה ומעשה מגונה בהסכמה, תוך ניצול יחסי מטפל־מטופל.

לפי האישום שבו הורשע, נהג דיין לטפל במתלוננת במשך כשלוש שנים ולהיפגש עמה פעם בשבוע. בשנת 2011 טלפנה אליו המתלוננת וסיפרה לו שהיא ובעלה נפרדו וביקשה להיפגש עמו באופן מיידי. דיין נפגש עמה במלון בתל אביב והציע שייסעו יחד לחוף הים. בחוף הים הוא עישן עמה חשיש, אמר לה כי יחסי המטופל־מטפל ביניהם הסתיימו ונשק לה. לאחר מכן פגש אותה פעמיים נוספות בבתי מלון, שבהן שכר חדר לשם המפגש וקיים עמה יחסי מין. על פי החוק, על מטפל חל איסור לקיים קשר מיני עם מטופל, אלא אם כן חלפו שלוש שנים מיום הפסקת הטיפול.

לאחר שבית משפט השלום בתל אביב גזר על דיין שישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת בסך 10,000 שקלים, ערערה המדינה על גזר הדין. הרכב של שלושה שופטים, בראשות השופטת דבורה ברלינר, קיבל היום את הערעור. בגזר הדין נכתב כי "אדם הפונה לטיפול מצהיר בזאת, במרבית המקרים, כי הוא מצוי במצוקה, במשבר, או במקרה הנוח והקל יותר, כי הוא זקוק לעצה והכוונה. אמון והרגשת ביטחון הן מלות המפתח, ועל רקע זה עשיית שימוש בתכנים שעלו בטיפול כדי להביא אותו להסכמה למערכת יחסים שלא עלתה כלל על דעתו עת פנה לטיפול — היא ביטוי קשה וחמור ביותר של הפרת האמון".

השופטים הוסיפו כי "המטפל שאמור לספק מערכת חסויה, תומכת ומגוננת, הופך למעשה האויב המנצל חולשה, וניצול אותו מצב שברירי כדי להביא את המטופל לקיום יחסי מין הוא ניצול שפל מכוער". לכן ציינו השופטים כי לא ניתן להסתפק בעבודות שירות במקרה זה, והחמירו את העונש לעשרה חודשי מאסר בפועל.


התובעת בתיק, עו"ד עפרה קרמני־אוטולנגי, מפרקליטות מחוז ת"א, מסרה בתגובה כי "מפסק דינו של בית המשפט עולה מסר ברור, ולפיו קיום יחסי מין בין מטפל למטופל הינו מעשה מכוער שמהווה שבירת האמון המוחלט הקיים בנסיבות אלו בין הצדדים, תוך ניצול מצבו הנפשי הקשה של המטופל שחייב לכלול מאסר בפועל".

עו"ד גלית מבורך, סגנית הסנגור המחוזי ת"א, שייצגה את גיא דיין, מסרה בתגובה: "זו הפעם הראשונה בישראל שמוגש כתב אישום בעבירות בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי מטפל-מטופל. בניגוד למקרים דומים שמתנהלים במישור המשמעתי והאזרחי, במקרה זה הועמד לראשונה אדם לדין. בית משפט השלום שמע את כל העדויות, התרשם מעדותו של דיין וקבע שלמרות חומרת העבירה, הנזק שנגרם לנאשם ולמשפחתו גדול ולאור התקדימיות של המקרה גזר על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות. אנו נלמד את החלטת בית המשפט ונבחן את המשך צעדינו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה