תלונה כנגד פסיכיאטר בחשד למתן חוות דעת פוגעניות על אישה ובנה מבלי שפגש אותם

12.6.16  - תושבת תל אביב הגישה השבוע תלונה לרשויות באמצעות עמותת "מגן לזכויות אנוש".

על פי התצהיר שהגישה לעמותה עולה כי כבר בתחילתם של דיונים משפטיים שארכו כשנה, ושבמהלכם הוציאה הרווחה את בנה מחזקתה, והעבירה אותו לפנימייה, אמרה לה השופטת כי היא מסתמכת על חוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לה כמסמך משפטי, בעוד שהאם ובנה מעולם לא עברו אבחון כזה.

לאחר שביררה מיהו הפסיכיאטר שרשם את חוות הדעת עבור הרווחה, נפגשה איתו המתלוננת בראשית 2015, והקליטה אותו מודה שמעולם לא פגש אותה ואת בנה לפני כן, ושהוא זה שכתב את חוות הדעת הפוגעניות הללו שלמעשה סייעו להוצאת בנה היחיד מחזקתה.

דובר העמותה, מר יהודה קורן, אומר כי יש כאן הפרה לכאורה של סעיף 43 בפקודת הרופאים, שעוסקת במתן הודעה כוזבת, מטעה או בלתי הוגנת בתוקף מקצועו. כמו כן מזכיר יהודה כי אסור שמערכת המשפט תסתמך באופן בלעדי על חוות דעת פסיכיאטריות, שכן חוות דעת כאלה אינן מדעיות ולכן לעיתים קרובות מדי הינן "מגויסות" לטובת בעלי עניין. בין אם מדובר באדם המעוניין לקבל טובת הנאה עבור עצמו או אם מדובר ברשויות המזמינות חוות דעת כאלה. גם הקשר הישיר שבין עובד רווחה לפסיכיאטר שמספק לו חוות דעת שכאלה עלול לסבול מניגודי עניינים שאסור להסכים להם כאשר דנים בדיני נפשות.

למידע נוסף,
יהודה קורן,
דובר
עמותת "מגן לזכויות אנוש"
052-3350928
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

נייד:3350928 052
טל' 7312875 03
טלפון עמותה: 5660699 03

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה