הוגשה קובלנה כנגד אח ומנהל המרכז הפסיכיאטרי

עמותת מגן זכויות אנוש - 24.10.2016 - אח המחלקה סובב לאחותי את היד. כיון שהתנגדה, "חטפה זריקה" והוכנסה לבידוד - הוגשה קובלנה כנגד האח וכנגד מנהל המרכז הפסיכיאטרי

אזרחית לא השלימה עם העובדה שאחותה, שאושפזה לפני כמה ימים באחד המרכזים הפסיכיאטריים בארץ, הייתה חשופה להפעלת כוח לא מידתית מצד אח במחלקה הסגורה. היא גם ראתה לנכון להגיש קובלנה כנגד מנהל המרכז הפסיכיאטרי, שאחראי מתוקף תפקידו על המתרחש במוסד.

על פי הקובלנות, שהוגשו בסיוע מתנדבי עמותת "מגן לזכויות אנוש", מדובר באישה נשואה, שקטה ולא אלימה, שאובחנה על ידי מנהל המחלקה כסובלת ממחשבות שווא, ואושפזה במחלקה הסגורה.

הטיפול כלל מהיום הראשון זריקה ועוד שמונה כדורים ביום (סה"כ שלוש תרופות שונות, למרות שהמטופלת שוקלת רק 40 ק"ג.

כבר בערב למחרת האשפוז, כאשר אחותה ביקרה אותה, ראתה שהיא מטושטשת לחלוטין ובקושי מדברת. המטופלת סיפרה שהרגישה לא טוב, ובקושי עמדה על הרגליים, ולא הסכימו לפתוח לה את החדר כדי לשכב, כי לטענת הצוות, כאשר יש פעילויות החדרים נעולים. המטופלת סיפרה שאחד האחים סובב לה את היד מאחורי הגב, ובגלל שהתנגדה, הזריקו לה זריקה נוספת (בנוסף לכל התרופות שכבר קיבלה), והכניסו אותה לבידוד. ביום השלישי לאשפוז סיפרה שגם ביום הראשון, כשהגיעה, קשרו אותה, וזאת למרות שנכנסה בשקט למחלקה, מה שגם מסביר את הסימנים בידיה וברגליה.

אח המחלקה הודה שניסה "לרסן" אותה, ואילו אחות המחלקה אמרה שהמטופלת "קפצה" עליו כתגובה (טבעית כנראה) לניסיון הריסון שלו.

יהודה קורן, דובר עמותת "מגן לזכויות אנוש" אומר שלא ייתכן שאישה שקטה ולא אלימה שעוד מסוממת במינונים עצומים של תרופות מטשטשות תהיה חשופה להפעלת כוח בלתי מידתית מצד אח במחלקה. בנוסף, מתן זריקה לצורך ענישה (שהרי ממילא המטופלת הוכנסה לאחר מכן לבידוד) זו התעללות מוחלטת ונוהל כמעט שגרתי במחלקות הסגורות. יהודה מוסיף כי בלתי סביר שכאשר חולה מבקש לשכב במיטה כיון שהוא בקושי עומד על הרגליים לא יאפשרו לו לעשות זאת ונראה שאילו הייתה המטופלת מקבלת את מבוקשה, כל עניין ה"ריסון" לכאורה וההשתלשלות המתאכזרת שעברה המטופלת היו נחסכים.

נודה על פרסום המידע הזה בכל דרך כחלק מהשאיפה להשיג יותר בטיחות עבור בעלי מוגבלויות בתחום בריאות הנפש.

למידע נוסף,
יהודה קורן,
דובר עמותת "מגן לזכויות אנוש"

יהודה קורן
דובר
עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

נייד: 3350928 052

פלייליסט - מוסד פסיכיאטרי אברבנאל בת ים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה