סטיבן פאדוק הרוצח מלאס ווגס הוא אחד מאלפים שרצחו או התאבדו בעקבות שימוש בתרופות פסיכיאטריות מהדור החדש

אוקטובר 2017 - ידוע זה מכבר ל"עמותת מגן לזכויות אנוש" על הקשר של נטילת "תרופות" פסיכיאטריות נוגדות הדיכאון מקבוצת SSRI (כמו פרוזק סרוקסט וכו') ותרופות ממכרות ממשפחת האמפטמינים (כדוגמת הריטלין, קונצרטה, ניטן וכו') לאלימות, התאבדות, מעשי רצח, ורצח המונים.


לאור תיעוד רחב היקף שערכה העמותה בשנים האחרונות, העמותה מתריעה קרוב לעשרים שנה על הנזקים ותופעות הלוואי המחרידות, שיש לסמים הפסיכיאטרים מסוגים אלו.

אלו המקרים של רצח והתאבדות בארץ שנגרמו כנראה עקב נטילת תרופות כאלו: אלי פימשטיין בדצמבר 2002 בהמלצת פסיכיאטר, נטל סרוקסט כשרצח את ילדתו הודיה. מרינה דוידוביץ' נטלה פרוזק כאשר הטביעה למוות את שתי בנותיה. ב-2001, שי מיימון נטל פרוזק כשרצח את חברתו והתאבד. ב-16 באפריל 2004, אדיר עוזר היה בטיפול פסיכיאטרי תרופתי כאשר דקר למוות את הטבח ממסעדת 'ממה - מיה'. סיגל חיימוביץ' נטלה ריטלין כאשר סייעה לרצח אסף שטיירמן. ב-17 לינואר 2005 פרסמו העיתונאים יונתן הללי ודני ברנר, על הטרגדיה במגדל העמק בה טבלה אם את תינוקה בן החודש במים רותחים, התינוק נפצע אנושות. מדברי הבעל ההמום התברר שהאם סבלה מדיכאון וטופלה בתרופות פסיכיאטריות. ב- 2008 אולגה בוריסוב - רצחה את בנה בן ה- 4. ב-יוני 2010 איתי בן דרור רצח את ילדיו והיה תחת טיפול תרופתי. בנובמבר 2010 מיכל אלוני רצחה את בנותיה.


ב-26 למרץ 2005 דיווחה כתבת 'ניו יורק' טיימס בארה"ב מוניקה דאווי, שהרוצח הצעיר ג'ף וויז משמורת האינדיאנים "רד לייק" במינסוטה נטל פרוזק כאשר רצח באמצעות רובה צייד תשעה אנשים והתאבד. משפחתו מסרה שנטל בזמן הרצח פרוזק כדי להתגבר על המצב הדיכאוני שסבל ממנו. ישנן עדויות רבות נוספות מארה"ב.


מחקרים רבים מתריעים בפני תופעות לוואי קשות משימוש בתרופות נוגדות דיכאון ואמפטמינים (מסמכים מצורפים). תופעת הלוואי החמורה ביותר של תרופות אלו היא "אקאטיזיה" - חוסר שקט חמור היכול להיות מלווה בהתקשחות שרירים, בפסיכוזות, דופק ולחץ דם לא סדירים, בעיות לב ופרצי זעם ואלימות בלתי נשלטים.

פרופסור רלף אדוארדס, ראש היחידה המפקחת על תופעות לוואי של תרופות מארגון הבריאות העולמי WHO)) הזהיר בשנת 2001, סמים פסיכיאטרים רבי עוצמה מסוג נוגדי הדיכאון SSRI יכולים לגרום להרגעה, תרדמת, עצלנות, קשיים בחשיבה, בלבול, קשיי ריכוז, בעיות בזיכרון, סיוטים, פאניקה, ואי שקט חמור.

הרשות למזון ותרופות האמריקנית, ה-FDA, פרסמה כבר בשנות ה-80 שפרוזק עלול לגרום להתאבדות ורצח המוני.

'עמותת מגן לזכויות' אנוש תובעת ממשטרת ישראל לערוך תחקיר רציני בנושא, היכול להצביע על הקשר בין נוטלי התרופות הפסיכיאטריות ומקרי הרצח וההתאבדות, ולפעול ולהתריע בהתאם לממצאים.


לפרטים נוספים אפשר לפנות

יהודה קורן

דובר

נייד:3350928 052

עמותת מגן לזכויות אנוש

נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית

cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה