יצרניות התרופות הממכרות שהורגות אמריקאים שילמו לרופאים לקדם אותן

יצרניות התרופות הממכרות שהורגות אמריקאים שילמו לרופאים לקדם אותן , רויטרס , דה מרקר , 13.02.2018
קבוצות הגנה על צרכנים ואגודות רופאים קיבלו מיליוני דולרים מחברות כמו פרדיו ומיילן כדי להיאבק בחקיקה שמגבילה שימוש באופיואידים
 
מכור לאופיואידים - ניו יורק טיימס
מכור לאופיואידים - ניו יורק טיימס
 
חמש יצרניות תרופות מסוג אופיואידים, כולל יצרנית האוקסיקונטין פרדיו פארמה, שילמו יותר מ-10 מיליון דולר לארגוני אדבוקטים ורופאים הקשורים להם. התשלום נעשה בתמורה לקידום האינטרסים של התעשייה ותמיכה בשימוש בתרופות לטיפול בכאב, כך נאמר בדו"ח של הסנאט האמריקאי ביום שני.

הדו"ח שפורסם על ידי הסנאטורית הדמוקרטית קלייר מקסקיל, טען כי קבוצות שקיבלו את התרומות התייצבו לצד התעשייה ושיחקו תפקיד בהפצת המגיפה שב-2016 הובילה ל-42 אלף מקרי מוות כתוצאה ממנת יתר.

הדו"ח של מקסקיל, חברה בוועדה לבטחון פנים וענייני ממשל, קבע כי אותן קבוצות אדובקציה פירסמו הנחיות המקדמות שימוש באופיואידים לטיפול בכאב כרוני, והפעילו לובי נגד חוקים המיועדים להגביל את השימוש בהם.

"היחסים הפיננסיים הללו היו נכלוליים, נעדרי שקיפות, והם אחד מהגורמים הרבים שהובילו למגפת הסמים הקטלנית ביותר בהיסטוריה של אמריקה", אמרה מקסקיל בהודעתה.

פרדיו פארמה, שביום שבת הודיעה כי תפסיק לקדם אופיואידים לרופאים, היתה התורמת הגדולה ביותר. היא העניקה 4.15 מיליון דולר ל-12 קבוצות בין 2012 ל-2017, לפי הדו"ח. הקבוצות כללו ארגונים להגנה על צרכנים וארגוני רופאים.

אחת ממקבלות התרומות היתה האקדמיה לניהול כאב אינטרגטיבי (AIPM), שחברה עם קבוצה אחרת לעשות לובי מול מחוקקים במדינות בארה"ב בנושאי אופיואידים וכדי להילחם במאמצים להגביל מתן תרופות אלו, נאמר בדו"ח.

פרדיו, יצרנית האוקסי, הודיעה כי היא תומכת בארגונים שמעוניינים לעזור לחולים לקבל טיפול נאות. מנהל AIPM בוב טווילמן אמר כי התרומות הפיננסיות לא השפיעו על עמדות הארגון.

הדו"ח ציין גם את אינסיס תרפיוטיקס, שמשווקת את תרופת הסרטן מבוססת הפנטניל סאסביס (Susbys), שהעניקה 3.15 מיליון דולר ל-US פיין פאונדיישן (מוסד הכאב ארה"ב).

תובעים פדרליים האשימו כמה בכירים ועובדים לשעבר באינסיס, כולל המייסד המיליארדר ג'ון קאפור, במזימה לשלם קיקבקים (שוחד וטובות הנאה) לרופאים שרושמים סאבסיס. קאפור כפר בהאשמות.

US פיין אמרה כי 2.5 מיליון דולר שתרמה לה אינסיס ב-2017 שימשו להקמת קרן לסיוע לחולי סרטן לשלם על תרופות לכאב, וכי הכסף לא השפיע על עריכה. אינסיס אמרה כי היא שואפת לעמוד בכללים.

לפי הדו"ח קיבלו אדובקטים גם תרומות של 1.07 מיליון דולר מחברת דפומד, 465 אלף דולר מג'ונסון אנד ג'ונסון ו-20 אלף דולר ממיילן.

רופאים הקשורים לארגונים אלו קיבלו 1.6 מיליון דולר, לפי הדו"ח.

יצרניות התרופות הממכרות שהורגות אמריקאים שילמו לרופאים לקדם אותן , רויטרס , דה מרקר , 13.02.2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה