יהודה קורן דובר עמותת מגן לזכויות אנוש בכנס לכבוד הוצאת סרט וידאו בנושא הלם חשמלי

27.11.2019 - כנס עמותת מגן זכויות אנוש בנושא שוקים חשמליים למטופלי פסיכיאטריה - יהודה קורן דובר עמותת מגן לזכויות אנוש, בכנס לכבוד הוצאת סרט וידאו שנעשה לאחר מחקר ארוך שנים בנושא הלם חשמלי.

קורן מוסר שהוא מכיר את המושג "הלם חשמלי" משנת 1999, ועד אז לא ידע שהדבר הזה קיים. כשהיה בין מקימי עמותת מגן לזכויות אנוש, לא תיאר לעצמו שמוסדות לבריאות הנפש מבצעים בין 5,000 - 7,000 טיפולי חשמול בארץ מידי שנה. הנתון הזה נלקח מתוך מסמך משרד הבריאות של מדינת ישראל, וכשיהודה קורן חשף אותו לעיתונות, משרד הבריאות האגף לבריאות הנפש, הפסיק לתת דיווחים בשנתון הסטטיסטי, כמה טיפולי חשמל מקבלים אזרחים המאושפזים במוסדות לבריאות הנפש.



כשקורן ניסה לקבל מידע דרך חוק חופש המידע של משרד הבריאות, עד רגע זה, מעל 10 שנים לא קיבל שום מידע.
"מה מסתירים במשרד הבריאות? אם טיפולי חשמל כל כך טובים, ואנשים המקבלים טיפול הלם חשמלי, הופכים להיות בעלי יכולת תפקודית, יכולים לצאת לחיים, ולנצח, ולפתוח עסק, ולהוליד ילדים, או שטיפול במכות חשמל, הופך אנשים לתת-אדם? אנשים נכים, או אנשים מתים מהלכים".

יהודה קורן מספר שתיעד את אחד המקרים הכי מזעזעים שהיה לו קשה לישון בלילה, לאחר התיעוד, של בן שאבא שלו ניצול שואה, קיבל טיפול הלם חשמלי. לבן היה קשה לעקל את העובדה שהוא הסכים לזה, לאחר שהוא ראה את התוצאות שנגרמו לאביו.
קורן מספר שהמקרה רודף אותו המון שנים, כי האדם פשוט נעלם, והתיעוד אצל עמותת מגן לזכויות אנוש, הגבר לא היה מסוגל אפילו לתבוע את המדינה תביעת נזיקין, עד כדי כך הוא היה מלא ברגשות אשם.
 יהודה קורן מוסר שיש מזל, שישנה עמותת מגן לזכויות אנוש, בה כולם מתנדבים, ויש אנשים טובים כמו עו"ד רז משגב, מומחה לזכויות אדם, ועוד אנשים שמר קורן בקשר איתם, והיום, יש לאזרחים את ההזדמנות לפרסם את סרטון ה- DVD שמופץ גם באתר העמותה, להוציא אותו לעיתונות, לאח"מים, לגרום לשינוי חקיקה. עמותת מגן לזכויות אנוש הצליחה להעביר שינוי חקיקה בנושא הלם חשמלי בטקסס, שאוסר על טיפולי שוקים חשמליים לילדים ונוער עד גיל 18. אולם זה לא מספיק. יש לבצע חקיקה בארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה