מחלקה פנימית בית חולים אסף הרופא

"העומס הוא הבעיה": תיעוד המחלקה שבה כמעט כל החולים - במסדרון
כתבתנו התקבלה תוך 10 דקות לאסף הרופא, שם החולים שבבידוד מאושפזים במסדרונות, והצוות, שלא עומד בעומס - לפעמים אפילו נרדם. "כשחולה שוכב במסדרון ואין לו פרטיות - הוא מאבד צלם אנוש" , אריאלה שטרנבך | , 30.03.2020 , חדשות 13



מגפת הקורונה: עשר דקות אחרי שהגיעה לריאיון עבודה בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, כתבת חדשות 13 התקבלה לעבודה במחלקה הפנימית ד'. במחלקה הזאת - המאושפזים שוהים במסדרון לפעמים חודש ולפעמים גם חודשיים. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, הסביר: "כשחולה שוכב במסדרון, ליד השירותים עם איזשהו פרגוד, עם חלוק שהוא עירום מתחת וכל אחד שעובר, בסדקים מציץ לראות מי זה ולראות מה זה, אין פרטיות - חולה מאבד צלם אנוש".

במחלקה הזאת, לעיתים קרובות, החולה יקבלו משהו לאכול ולשתות, לא לפני השעה 10:00 בבוקר. העומס על הצוות כל כך גדול שהוא פשוט לא מצליח לעמוד במשימות. כבר קרה שפשוט לא האכילו את אחת המאושפזות. אם שאלתם את עצמכם איפה משרד הבריאות, איפה הנהלת בית החולים, האם אף אחד לא מפקח על מה שקורה כאן? האחיות מספרות שיש ביקורת פעם בחצי שנה, וגם אז מספרים להן על כך שבועיים מראש, כדי שיהיו יכולות להכין את המחלקה.

בשעה 3:00 לפנות בוקר המחלקה הפכה שקטה ושאר העובדות מוצאות זמן לשתף את כתבת חדשות 13 במחשבות, במצוקות ובמה שעובר עליהן ביומיום, ואפילו מרגישות בנוח להירדם לידה. "אני עם ילדים קטנים. חזרתי אחרי שלושה וחצי חודשים מחופשת לידה, לא נשארתי יותר מזה. ואני גמורה", אמרה אחת מהן. "אם משרד הבריאות היה נותן יותר תקנים של אחיות, אז העבודה הייתה שטויות - העומס הוא הבעיה".

זו עבודה מייאשת, מתישה ולא נגמרת. מגפת הקורונה תחלוף בסופו של דבר, אבל אסור שהתמונות האלה לא יחלפו יחד איתה. אם יישאר כסף במדינה, אנחנו חייבים לשים את הבריאות הרבה יותר גבוה ממה שהיא הייתה עד היום.

מבית החולים אסף הרופא נמסר כי "בטיחות המטופלים היא בראש מעיינינו וככל שיעלו בכתבה נושאים הדורשים שיפור – נדאג לתקנם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה