האם אשפוז פסיכיאטרי מוביל להתאבדות ?

ספטמבר 2020 - ביום הבינלאומי למניעת התאבדויות, החל היום אנו חושפים נתון חשוב

מספר ההתאבדויות בקרב מאושפזים לשעבר במערכת הפסיכיאטרית גבוה פי 15.3 לפחות מאשר בכלל האוכלוסייה. כך עולה מנתוני השנתון הפסיכיאטרי 2018, שהגיע לידי העמותה ממשרד הבריאות בעקבות פנייה דרך חוק "חופש המידע".

האם אשפוז פסיכיאטרי מוביל להתאבדות ?

בשנים 2017-2016, שיעור ההתאבדות המתוקנן לגיל בקרב בני 18-45 ומעלה שהיו אי פעם באשפוז פסיכיאטרי היה גבוה פי 15.3 בהשוואה לכלל האוכלוסייה. בשנים 2013-14 הוא היה גבוה פי 16.3!!

אנו קוראים למערכת הבריאות לבדוק מהם בדיוק הגורמים לאחוז התאבדות כל כך גבוה של אנשים שעברו טיפול במוסדות האשפוז הפסיכיאטרים: האם הגורמים האלו הם השוקים החשמליים (בשפה מכובסת "נזעי חשמל"), הקשירות, ההתעללויות, הסמים הקשים הידועים כגורמים למחשבות התאבדותיות?

מערכת בריאות הנפש חייבת לעקור מן השורש טיפולים שמובילים להתאבדות של מטופלים! לא ייתכן שאיבר של מערכת הבריאות, שנועדה להאריך חיי בני אדם, יהיה כל כך קטלני.

הגיע הזמן להעביר מן העולם את הטיפולים הברברים שמבוצעים במוסדות פסיכיאטרים, במקום לבקש שוב ושוב להגדיל את התקציבים ואת כוח האדם. הגיע הזמן לאפשר למוסדות אלטרנטיביים, שהטיפולים בהם הומניים יותר, לקבל תקציבים לטפל באנשים המצויים במשבר.

לשנתון בריאות הנפש, ראו החל מעמוד 99 https://www.health.gov.il/PublicationsFiles/mtl-Yearbook-2018.pdf
נשמח לסייע בפרטים נוספים. יהודה קורן 052-3350928 דובר עמותת מגן לזכויות אנוש (ע״ר)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה