פסיכיאטריה מנציחה נכות ותלות – על חשבון משלם המיסים

2 בינואר 2021  - נתונים מביטוח לאומי ומשרד הבריאות מראים כיצד טיפולים פסיכיאטריים יוצרים כמות הולכת וגדלה של אוכלוסייה תלותית ונתמכת – וכולנו משלמים את תג המחיר .
כדורים פסיכיאטריים
כדורים פסיכיאטריים

לפי נתונים מביטוח לאומי, מספר מקבלי קצבת נכות על בסיס הפרעות נפשיות הינו 89,897 איש.

נתח זה מהווה כ- 35% מכלל מקבלי קצבת נכות בישראל!

קצבת נכות חודשית ממוצעת הינה 3356 ש"ח. לפיכך, ההוצאה החודשית על קצבת נכות על רקע נפשי מגיעה לכ-301 מיליון ש"ח, ובשנה – 3.6 מיליארד ש"ח!! זהו סכום אסטרונומי, השווה לכ- 10% מהתקציב השנתי של משרד הבריאות!

נתון מקביל ניתן למצוא בשנתון משרד הבריאות לתחום בריאות הנפש לשנת 2018. שם אנו מוצאים שבמהלך 2018 היו 27,494 אנשים שקיבלו שירותי שיקום פסיכיאטרי בקהילה, עליה מ-21,917 משתקמים במהלך שנת 2014. כלומר כמות האנשים הנעשים תלויים בטיפולים פסיכיאטריים רק גדלה.

יהודה קורן, דובר עמותת מגן לזכויות אנוש: "הסכום האסטרונומי שכולנו משלמים כל שנה – 3.6 מיליארד ש"ח למימון מקבלי קצבת נכות על רקע נפשי – מעידה על פשיטת הרגל של הטיפולים הפסיכיאטריים. אם טיפולים אלו היו מועילים, מספר המטופלים היה יורד וההוצאה עליהם הייתה קטנה. אך הממדים העצומים של הנכות והתלות על רקע נפשי חייבים להדליק נורה אדומה בוהקת ולהביא לחקירה יסודית של תחום בריאות הנפש על כל מרכיביו – אשפוזים פסיכיאטריים, אבחונים פסיכיאטריים וטיפולים תרופתיים. לא ייתכן שמשלם המיסים יישא על כתפיו את עול התשלום על הכישלון הצורם שנקרא פסיכיאטריה, שלא לדבר על מאות האלפים הנפגעים יום-יום מתיוג שווא וטיפול פוגעני".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה