מגפת ריטלין בבתי הספר ובאוניברסיטאות בארץ

מרץ 2021 - חשד חמור לאלפי אבחונים כוזבים של הפרעת קשב מה דעתכם כדאי להקים ועדת חקירה בנושא.

בישראל 2020 ,שיעור הילדים המאובחנים עם הפרעת קשב הוא כ- 20% שיעור הילדים שמקבלים תרופות להפרעת קשב הוא לפחות8%.

צריך להבין ש20 אחוזים משני מיליון תלמידים הם 400,000 זה מספר בלתי נתפס!

מעדויות רבות, שהגיעו לעמותת 'מגן לזכויות אנוש', עולה, כי בעשרות כיתות בחינוך הרגיל ובחינוך הדתי מעל ל- 30% מהתלמידים נוטלים ריטלין; לשם השוואה, הספרות הפסיכיאטרית עצמה מגדירה רק 3%-5% מהאוכלוסייה כבעלי הפרעת קשב. עדות של אם מאזור חדרה דיווחה על 17 ילדים בכיתה אחת שנוטלים ריטלין. אם מנתיבות סיפרה שאין בשכונתה משפחה, שאין בה ילד אחד או יותר, שנוטלים ריטלין.

סיבת התופעה היא שהתווית של 'הפרעת קשב', כמו כל התוויות הפסיכיאטריות, לא מבוססת על ממצאים ביולוגיים מוצקים אלא על התנהגות בלבד.

התווית כוללנית ביותר, ובקלות גורמת גם למבוגרים רבים לחשוד שגם הם עצמם ו/או הסובבים אותם סובלים ממנה. האבחון מתבסס במידה רבה מדי על הפרשנות של המבוגרים ושל המאבחן להתנהגותו של הילד. ילד פעלתן יכול להיחשב 'מאד מוכשר' (התרשמות חיובית) או 'תנועתי מדי' (התרשמות שלילית) בהתאם לאופיו או השקפתו של המאבחן. לעיתים קרובות אין תמימות דעים גם בין הפסיכיאטרים בנוגע לאבחנה. האבחון של הפרעת קשב כפי שהוא קיים היום איננו אובייקטיבי, ומזכיר את האבחונים הפסיכיאטריים שמובילים לאשפוז של אנשים שפויים בגלל עצם התנגדותם התוקפנית לעצם האשפוז. אולם הנקודה החמורה ביותר היא שלבית הספר השפעה מכריעה על תוצאות האבחון, באמצעות השאלונים שהמורה ממלא. הדעת לא סובלת מצב שבו חוות דעת סובייקטיבית של מחנכת נוקשה, תגרום לילד לקבל תווית פסיכיאטרית לכל חייו בניגוד לדעת הוריו. לעיתים קרובות גישה חינוכית לא נכונה של המורה גוררת אבחון לא מוצדק של הילד, והעברת כל

ה'אשמה' אליו, במקום 'לאבחן' את המורה עצמה ואת גישתה לתלמידים.

יהודה קורן, דובר העמותה: "כמות הריטלין שרושמים בארץ היא חסרת תקדים, ומכפילה עצמה כל שנתיים. רק ב 2019 הייתה הערכה של טון חומר פעיל. מאחר ומשרד הבריאות מסרב לתת נתונים.

הריטלין הוא כדור מרץ שבאופן סמוי והדרגתי הופך עשרות אלפי ילדים בריאים בנפשם לבעלי התנהגות חסרת שקט, עצבנות, תלות, עוינות, התנהגות כפייתית, מחשבות שווא, פחדים, דיכאון, אפתיה ועוד. בגלל שימוש יתר בתווית פסיכיאטרית(הפרעת קשב) וטיפול יתר בסם פסיכיאטרי (ריטלין), אנו הופכים דור שלם של ילדים בריאים לבעלי בעיות פסיכיאטריות אמיתיות.

"בנוסף, פסיכיאטר, שרושם סם מסוכן כדי להקל על בית הספר או כדי לאפשר לסטודנטים להשיג ציון גבוה יותר במבחן וללא הצדקה רפואית אמיתית, עושה שימוש לרעה(ABUSE) בסם מסוכן. על פי החוק זוהי עבירה פלילית על 'פקודת הסמים המסוכנים'. רשויות האכיפה, באמצעות תקנות וענישה חייבות להבטיח שאנשי המקצוע ממלאים אחר הוראת החוק. לא יתכן שבריאותם של ילדים תיפגע עקב קלות דעת מקצועית או חוסר אחריות הגובלת בפלילים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה