שימוש בבתי הספר ליצירת מדינה של בריאות הנפש

אפריל 2021 - מייסד נוסף של האיחוד העולמי לבריאות הנפש, הפסיכיאטר ג. ברוק צ'יזסהם (G. Brock Chisholm), קידם עוד את ההתקפה תוך שימוש בבתי-הספר על-מנת להביא לידי חיסול המוסר: "הכשרתם של ילדים יוצרת אלף נוירוטיים על כל אחד שפסיכיאטריה יכולה לקוות לעזור לו באמצעות פסיכותרפיה", הוא אמר ב-1945. "אנו בלענו כל צורה של קביעות מרעילות שהאכילו אותנו הורינו, ימי ראשון שלנו והמורים בבתי הספר... אם הגזע ישוחרר מנטל הנכות של טוב ורע – הפסיכיאטרים יהיו חייבים לקחת את האחריות על המקור לכך."

בנאום הפתיחה של האיחוד העולמי לבריאות הנפש זיהו הפסיכיאטרים את יחידת המשפחה כבעלת ההשפעה העיקרית, לפני הייצוב של ההשפעה החברתית, כמטרה להתקפה ישירה:

"המשפחה, כעת, מהווה את אחד המכשולים העיקריים לשיפור הבריאות הנפשית, ולפיכך, צריך להחלישה, אם ניתן, על מנת לשחרר את האנשים ובמיוחד את הילדים מהכפייה של חיי המשפחה".

בשנות ה-60 וה-70 של המאה הקודמת, תוכניות פסיכולוגיות הידועות בשם הכולל כ"חינוך המבוסס על תוצאה" (Outcome Based Education – OBE) הוכנסו לבתי הספר. פסיכיאטרים ופסיכולוגים אשר קידמו את הפילוסופיה של תוכניות אלו, שטענו שיש להוציא מבתי הספר שלושה גורמי מתח: 1) כישלון בבית ספר, 2) תכנית לימוד המרוכזת סביב חומר אקדמי ו- 3) נהלים משמעתיים. כישלון בבית הספר היה הפושע העיקרי, דבריהם, המוביל ל"רגשות נחיתות, לבעיות התנהגות כגון היעדרויות בלתי מוצדקות ולהתנהגויות לא חברתיות".

יד ביד הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה הכינו את הבמה להתמוטטות החינוך על מנת לבנות את הרווח שלהן.ב-1962, הם קיבלו כביליון דולר, בארה"ב בלבד, על מילוי תפקידים במערכת החינוך.

עד 2002, קרנות הוזרמו אליהם דרך "החינוך המיוחד" - מינוח הפסיכיאטרים - ל"קשיי למידה" – הסכומים הגיעו לכדי 28 ביליון דולר. זאת, על אף שהמחלקה לחינוך בארה"ב מצאה שמעולם לא לימדו קרוא וכתוב את 40% מאותם ילדים שהודבקה להם תווית של 'הפרעות'.

תוך שהם מטיפים את תורתם השקרית והמדאיגה, הצליחו הפסיכולוגים והפסיכיאטרים להחדיר את עצמם בעורמה לעמדות סמכות בבתי ספר והשלימו הפיכה כמעט מלאה של החינוך. כתוצאה מכך, המערכות שלנו, שבעבר היו חזקות, יעילות ומבוססות על הוראה, נפגעו ביותר ואיתן נפגעו התוצאות המרשימות של שנים טובות יותר.

הסופרת והמחנכת בוורלי איקמן (Beverly Eakman ) קובעת: "רוב האנשים כיום חושדים כי חינוך אינו באמת אודות קריאה, 'יסודות', או מומחיות בכל דבר. מה שפחות מובן הוא כי קיימים בארץ זו וברחבי העולם המתועש, מה שניתן לתאר בצורה הטובה ביותר כ"קרטל בורות" – המכוון למראית עין להרחבת ה"בריאות הנפשית". קרטל זה שואב את כוחו מאלו אשר עומדים להרוויח כלכלית ופוליטית מן הבורות ומן הרשלנות החינוכית; מהתסכול, מהפשיעה, מהאבטלה ומהכאוס החברתי אשר חינוך קלוקל מניב".

ומה קורה בישראל משנות ה80 רק צריך להסתכל ולראות איך החינוך מיתדרדר.

שירות לציבור מאת יהודה קורן דובר "עמותת מגן לזכויות אנוש"

מתוך המחקר סימום ילדים

פסיכיאטריה הורסת חיים

דוח והמלצות על אבחונים פסיכיאטריים כוזבים והסימום בכפיה של הנוער



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה