בית חולים מעלה הכרמל של משרד הבריאות - מוסד לאונס ורצח ילדות

 ynet  -הדר גיל-עד , 05.0.2021

ברקע החשד לרצח ליטל יעל מלניק (17) ע"י אח במוסד הפסיכיאטרי: בתחילת השנה הואשם מאבטח ביה"ח בתקיפה מינית של חוסה בת 13. בתגובה דרשה המועצה לשלום הילד ועדת בדיקה למצב בני הנוער החוסים במוסד - אך דבר לא נעשה. משרד הבריאות: "אי אפשר לנהל הליך בדיקה במקביל לחקירה פלילית"
ארבעה ימים אחרי מציאת גופתה של ליטל יעל מלניק בת ה-17, והחשד ברצח שמיוחס לאח בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל" שבו שהתה כחוסה, ממשיכים לצוף הכשלים המערכתיים שככל הנראה היו עשויים לסייע במניעת המעשה: מכתב שנשלח ב-1 במרץ מהמועצה לשלום הילד אל ראש האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר טל ברגמן, כלל התראה על מחדלים במוסד והיעדר שמירה ופיקוח על בני הנוער החוסים. המכתב התייחס למקרה פלילי חמור אחר: כתב אישום שהוגש אז נגד מאבטח במוסד, שייחס לו ביצוע עבירות מין חמורות בחוסה בת 13.

במכתב מהמועצה לשלום הילד מחודש מרץ צוין: "קטין או קטינה השוהים באשפוז במרכז רפואי נתונים באחריות המוסד הרפואי ובהשגחתו. אנו פונים אלייך בבקשה להקמת ועדת בדיקה אשר תבחן ביסודיות כיצד התרחשו לכאורה אירועים חמורים מעין אלה בקטינה המצויה במצב רגשי ונפשי מורכב על ידי איש אבטחה במרכז רפואי לבריאות הנפש, שכל מהותו ויעודו להוות אי מבטחים תחת עינו הפקוחה של הצוות.
"אין לעבור על מקרה חמור זה לסדר היום ויש להקים ועדת בדיקה מיידית ודחופה אשר תבחן ביסודיות את האירועים ותפעל בהתאם לממצאים. זאת הן ביחס לנקיטת צעדים כלפי הגורמים האחראיים והן ביחס לחידוד נהלים והפקת לקחים בכל הנוגע למנגנוני הפיקוח וההגנה על ילדים ובני נוער".

גופתה של מלניק נמצאה בשבת קבורה באדמה ליד קריית מוצקין. נבדק אם החשוד (בן 49) קבר אותה בעודה בחיים. החוקרים בודקים אם הוא רצח אותה מחשש שהיא תחשוף את הקשר שהתקיים ביניהם.
בית המשפט המחוזי בחיפה דחה מוקדם יותר את בקשת השחרור ממעצר שהגיש החשוד ברצח. סנגוריו הגישו ערר על החלטת בית משפט השלום מתחילת השבוע להאריך את מעצרו בשמונה ימים, אולם שופט המחוזי דאוד מאזן ציין שעיין בתיק החקירה ודין בקשתם להידחות. הוא קבע כי איסור הפרסום על שם החשוד יישאר בשלב זה. נציג המשטרה בדיון ציין שבחקירתו אתמול בחר החשוד לשמור על זכות השתיקה.

עדויות בית חולים מעלה הכרמל הטרדות מיניות 06.10.2021 ידיעות אחרונות
עדויות בית חולים מעלה הכרמל הטרדות מיניות 06.10.2021 ידיעות אחרונות

עדויות בית חולים מעלה הכרמל הטרדות מיניות 06.10.2021 ידיעות אחרונות
עדויות מוסד האונס והרצח בית חולים מעלה הכרמל הטרדות מיניות 06.10.2021 ידיעות אחרונות

עדויות בית חולים מעלה הכרמל הטרדות מיניות 06.10.2021 ידיעות אחרונות

פנייה לראש בריאות הנפש במשרד הבריאות לבדוק אירוע חמור הטרדה מינית
פנייה לראש בריאות הנפש במשרד הבריאות לבדוק אירוע חמור הטרדה מינית בבבית חולים מעלה הכרמל

"אלימות מינית היא תופעה רווחת במערכת הבריאות" (באדיבות המשפחה)
נרצחת ליטל יעל מלניק ובית החולים הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל"
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך ויקיפדיה)

החשוד ברצח ליטל יעל מלניק, היום בבית המשפט (צילום: ליאור אל-חי)
החשוד ברצח ליטל יעל מלניק, היום בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)

בית חולים מעלה הכרמל של משרד הבריאות - אונס ורצח ילדות
בית חולים מעלה הכרמל של משרד הבריאות - אונס ורצח ילדות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה