מתמודדת נפש העידה בכנסת בדמעות: "הופשטתי בניגוד לרצוני בנוכחות גברים"

18.01.2020 - הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת. 

קים אייזנשטיין העידה בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת על התעללות במוסדות בריאות הנפש של משרד הבריאות: 

"אני בת 25, סטודנטית לתואר שני, עתודאית, קצינה לשעבר ומצטיינת דיקאן. בנוסף לכל אלו אני מאובחנת עם פוסט טראומה מורכבת עקב תקיפות מיניות מהילדות. אחרי שנים של הדחקה הגעתי לאשפוז במחלקה סגורה ונערך לי אינטק. עניתי לשאלות אישיות בחדר של 30 איש, רובם גברים. קיבלתי תרופות ושיתפתי פעולה, מתוך אמונה שדברים ישתפרו". "השתחררתי מהאשפוז ופגעתי בעצמי ללא הפסקה. מתוסכלת מהמצב הסכמתי להתאשפז שוב בבית חולים אחר, אך נאמר לי שאני לא שייכת גיאוגרפית לשם. ידעתי שלא אקבל עזרה במחלקה שהייתי בה וסירבתי להתאשפז. כך אושפזתי בכפייה, הופעל נגדי כוח, קשרו אותי, גררו אותי על הרצפה, הופשטתי פעמיים בניגוד לרצוני בנוכחות גברים, פעם אחת על ידי גבר ובפעם השנייה אל מול שלושה גברים. נאמר לי שאין לי יותר זכויות ואני בידם. קיבלתי זריקות ותרופות חזקות, הייתי סמרטוט. שוב מצאתי את עצמי בשבי חסרת אונים תחת שליטת גברים, לא הפעלתי שום כוח ולא עשיתי שום דבר שמצדיק את המעשים הללו. אם מישהו היה מתייחס אליי כאל בן אדם ומטפל בי, הכול היה נמנע. כבר שלוש שנים שיש לי סיוטים ופלאשבקים מהאשפוז הזה".


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה