קלונקס האמת נחשפת

העובדות המתוארות במאמר המצורף, היו ידועות לנו ואנחנו פרסמנו זאת לפני זמן רב בסרטון המצוי באתר העמותה "עמותת מגן לזכויות אנוש". ועכשיו הופיע מחקר חדש שפורסם בתקשורת.

מחקר חדש: תרופות ההרגעה הפופולריות גורמות לתופעות לוואי קשות 

מחקר חדש מזהיר מכך ששימוש לטווח ארוך בתרופה הפסיכיאטרית להרגעה ממשפחת "בנזו" (למשל קלונקס או ואבן), עלול לגרום לתופעות לוואי שליליות - מנטליות או פיזיות. מומחה: "אסור ליטול את התרופות האלה במשך שנים רבות אלא לזמן קצר וממוקד. שימוש ארוך טווח יגרום נזק למוח ואף עלול לגרום לדמנציה"

מיכל קורן קריב mako בריאות , | פורסם 04/07/23 

לאחרונה פורסם במגזין הניו יורק פוסט מחקר חדש, שמצא כי צריכת התרופה הפסיכיאטרית הנפוצה בארה"ב ובישראל ממשפחת הבנזודיאזפינים (בנזו), עלולה לגרום להשפעות פיזיות ומנטליות שליליות ארוכות טווח ואף להשפעה על המוח.

במחקר שבוצע בבית הספר לרפואה באוניברסיטת קולורדו שבארה"ב, מצוין כי כיום למעלה מ-30 מיליון אמריקאים משתמשים בתרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים, מתוכם, 17.2% התמכרו לשימוש בהן. מדובר בתרופות מוכרות למדי גם בישראל, ביניהן קלונקס וואבן; אשר ניתנות לטיפול בהפרעות חרדה, נדודי שינה, התכווצויות שרירים, סכיזופרניה, הפרעה דו-קוטבית ואפילפסיה.


תופעות הלוואי המטרידות


המחקר החדש מפרט רשימה ארוכה של תופעות לוואי שרוב משתמשי תרופות הבנזו חוו גם לאחר שנה מהפסקת נטילתן. בין התסמינים שצוינו: אנרגיה נמוכה, קשיי ריכוז, אובדן זיכרון, חרדה, נדודי שינה, רגישות לאור ולצלילים, בעיות עיכול, חולשת שרירים וכאבי גוף. גם תסמינים מנטליים נרשמו. יתרה מכך, 54.7% דיווחו על ניסיונות התאבדות או על מחשבות אובדניות. כמו כן, מתוארות השפעות שליליות אחרות על החיים, לרבות אובדן תעסוקה או הכנסה, בעיות נישואין ומערכות יחסים, הכנסה נמוכה יותר ומחשבות או פעולות אלימות. החוקרים סקרו 1,207 אנשים שהשתמשו בתרופות האלה והפחיתו את המינון או הפסיקו לחלוטין את נטילתן, והוכיחו תפקוד נוירולוגי לקוי הנגרם במהלך שימוש ארוך טווח, גם שנים לאחר הפסקת הנטילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה