האם מטופלים יבחרו את בית החולים בעצמם?

החל מ- 1/9/2023 קופות החולים מחויבות לאפשר למטופלים נפשיים שמתאשפזים לבחור את בית החולים בעצמם!

בשורה משמחת בתחום בריאות הנפש

13 בספטמבר 2023

החל מ- 1/9/2023 קופות החולים מחויבות לאפשר למטופלים שמתאשפזים לבחור את בית החולים בעצמם.

אשפוז כפוי

במסגרת הרפורמה בהסדרי הבחירה, יוכלו המבוטחים לבחור היכן להתאשפז מתוך רשימה של כמה בתי חולים המצויים באזור מגוריהם ולא יופנו על ידי קופות החולים למוסד ספציפי.

התקווה היא שהרפורמה תגרום לתחרותיות בריאה בין בתי החולים, שהלקוח ירוויח ממנה, שכן בתי חולים יבינו מהר מאוד שעליהם לעשות מאמץ קצת יותר גדול בנתינת שירות אנושי ואחראי למאושפזים, זאת בידיעה שלאחר יציאתם הם ידרגו את בית החולים ויכתבו עליו סקירה שעשויה לגרום לבית החולים להישאר ריק עד שלא ישנה את דרכו ויכבד את זכויות האדם שמגיעות לנפגעי בריאות הנפש.

בית חולים ריק, לא מקבל תקצוב ועשוי להסגר.

הרפורמה בין היתר עשויה ליצור לחץ פנימי בתוך המוסדות לרסן את אנשי הצוות שידם קלה על ההדק בהכנסה לבידוד, קשירה, הזרקה בכפיה או גישה אלימה כלשהי מילולית או פיזית.

כמו כן, הרפורמה תדרוש יתר דיוק מהפסיכיאטרים באבחון שלהם.

האינטרסים הכלכליים יהפכו להיות מורכבים יותר עבור המוסדות שעד היום נהנו מהפריבילגיה שהאשפוז אצלם נכפה על המטופל, ללא יכולת בחירה בין בתי החולים.

מדיווחים שהוגשו לעמותת מגן לזכויות אנוש עולה שמאושפזים רבים נאלצים כיום להמשיך ולהגיע אחת לחודש לקבל זריקה בכפיה, כי לא ישחררו אותם אם לא יחתמו שהם עושים זאת בהסכמה.

ההנחה היא שגם המינון של כפיה זו ירד ויתחילו לסמוך על האדם ועל ההחלטיות העצמית שלו בנוגע לגופו כפי שהיה צריך להיות מלכתחילה.

 

החל מ- 1/9/2023 קופות החולים מחויבות לאפשר למטופלים נפשיים שמתאשפזים לבחור את בית החולים בעצמם!

 

 

אם בכל זאת נפגעת מטיפול פסיכיאטרי, טיפול לקוי, התעללות, אונס או הטרדה מינית, אנא פני/ה אלינו עוד היום ונעזור לכם. 

עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה