לחשמל את המוח זה ריפוי או עינוי?

ספטמבר 2023 - הפסיכיאטרים מעבירים זרם חשמלי של 460 וולט דרך הגולגולת כדי ליצור התקף פרכוסים. זה כמו להדליק 5 פרוז'קטורים של אצטדיון לתוך המוח שלך. נשמע כמו ריפוי או עינוי?
"הרעיון הוא שהשוק החשמלי יעמעם את הרגשות הלא רצויים. למעשה, זה הסתיים בנזק מוחי". ד"ר ג'נביב קינג.
נזעי חשמל, שוק חשמלי, ECT ועוד הרבה שמות שכולם מביאים לאותה תוצאה הרסנית.

טיפול חשמל
טיפול חשמל
בשנת ‏2004, ד"ר ג'ון פריידברג, נוירולוג שחקר את השפעות ה-ECT במשך יותר מ-30 שנה הצהיר: "קשה מאוד להביע במילים מה הטיפול בשוק חשמלי גורם בדיוק לאנשים. באופן כללי... הוא הורס את שאיפותיהם ו...את כוח החיות שלהם. זה גורם לאנשים להיות אפתיים ופסיביים... נוסף על כך, האמנזיה, אפתיה וחוסר אנרגיה - אלו הסיבות לכך, לדעתי,...(פסיכיאטרים) עדיין בורחים מאחריות על הטיפול"


ב-2004 ד"ר פריידברג העיד תחת שבועה ואמר: איבוד זיכרון ברמה מסוימת "קורה בכל פעם של טיפול בשוק". איבוד זיכרון עלול להיות "קבוע ובלתי הפיך. הוא מאוד לא אחיד ומשתנה. זהו תמיד המקרה עם פגיעות מוחיות. אין אפשרות לצפות מה תהיה התוצאה הסופית". ד"ר קולין רוס, פסיכיאטר מטקסס, מסביר שקיימת ספרות על שוק חשמלי, המראה ש"יש נזק מוחי רב, איבוד זיכרון, שיעור התמותה עולה, שיעור ההתאבדויות אינו יורד. אם אלו העובדות ממחקר גדול שתוכנן היטב, אז עלינו להסיק שאסור לנו לעשות טיפול בשוק חשמלי... הספרות הקיימת תומכת מאוד במסקנה שהטיפול אינו אפקטיבי מעבר לתקופת הטיפול וקיימות סכנות רבות, תופעות לוואי ונזקים רבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה