כתבי אישום: התעללות בבית חולים ממשלתי לחולי נפש טירת כרמל- קשר השתיקה במלוא כיעורו

מרץ 2009 - תחקיר כלבוטק על התעללות במטופלים במוסד פסיכיאטרי טירת כרמל - התעללות בחולי נפש: "חולה בסרטן? טוב מאוד" מכות, התזת מים חמים על מטופלת וניבולי פה קשים כמו "שייקח אותך אלוקים".
.
 

לפי כתב אישום, עובדים בבית חולים פסיכיאטרי בטירת כרמל השתגעו לגמרי.
בית חולים פסיכיאטרי אמור להיות מוסד מוגן, עם טיפול מסור תוך תקווה לשפר את מצבם של החולים הקשים. אבל בבית החולים שבטירת כרמל התקיימה מסכת התעללות שרק מיררה את חיי המטופלים. כך נטען בכתב אישום שהותר לפרסום נגד שלושה אנשי צוות במוסד.
המעשים המיוחסים לשלושה - שתי אחיות ואח מעשיים - בוצעו במהלך שנת 2008, ונחשפו בתוכנית התחקירים "כלבוטק" בערוץ 2.
לפי כתב האישום שהוגש על-ידי עורכת הדין עילית אפשטיין, הם התעללו במטופלים ובחלק מהמקרים אף היכו אותם. לשלושת הנאשמים מיוחסים סעיפי אישום הכוללים התעללות בחסרי ישע על ידי אחראי, תקיפה, והפרת אמונים.
.
במאמר "התעללות בחולי נפש: 'חולה בסרטן? טוב מאוד' " , אחיה ראב"ד, YNET נכתב:
"באחד האישומים, נגד אחות מטירת כרמל, עולה כי במהלך התקופה בה עבדה בבית החולים, רחצה את אחת החולות הקשישות, הושיבה אותה בכוח על האסלה וצעקה עליה. אז פתחה את ברז המים החמים והתיזה עליה את המים. המטופלת אמרה לנאשמת 'את שורפת אותי', נטען באישום, הנאשמת השיבה בגסות, 'טוב מאוד, שייקח אותך אלוהים'.
בהמשך מתואר כיצד המשיכה המטפלת וצעקה על הקשישה, כשזו מנסה לעורר את רחמיה. "המטופלת פנתה אל הנאשמת ושאלה אותה אם ידוע לה שהיא חולה בסרטן, והנאשמת הגיבה בגסות באמרה 'טוב מאוד'". עוד מתואר כי הנאשמת דרשה מהאשה לנקות את עצמה בעודה מנבלת את פיה.

בכתב אישום אחר, שהוגש נגד אחות, בת 54 מחיפה, נטען כי במהלך אירוע בו רחצה את אחת הקשישות החולות, היכתה אותה בגבה. גם במקרה זה נטען כי דיברה אל המטופלת בגסות וכינתה אותה "מסריחה".

האישום השלישי הוגש נגד אח, בן 52 מעכו. הוא מואשם כי קילל את המטופלים, בין היתר תוך שימוש בביטוים "משוגע" ו"חולת נפש". בנוסף, הוא מואשם כי באחד המקרים, כאשר מטופלת סירבה לקחת תרופה, סתם את אפה ודחף את כפית התרופה בכוח לפיה, ובהמשך אף קילל אותה כשירקה את התרופה.
לשלושת הנאשמים מיוחסים סעיפי אישום הכוללים התעללות בחסרי ישע על ידי אחראי והפרת אמונים. שניים מתוכם מואשמים בנוסף גם בתקיפת המטופלים. "

קישורים:

תגובה 1:

  1. תתבישו לכם!!!!!!!!!!!!!! חלאות אדם!!!!!!!

    השבמחק