הונאות הפסיכיאטריה - ג'ונסון אנד ג'ונסון מסרה בזדון מידע מטעה על הבטיחות והאפקטיביות של הסם האנטי פסיכוטי ריספרדל

יוני 2011 - חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם יותר מ-327 מיליון דולר בגין הונאת פרסום תופעות הלוואי והאפקטיביות סם אנטי פסיכוטי. בית משפט בארה"ב קבע כי החברה כללה מידע מטעה בתוויות התרופה האנטיפסיכוטית ריספרדל

הבתבה ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם 327 מיליון דולר כקנס בגין הונאה שיווקית, דה מארקר. כך פסק בית המשפט בדרום קרוליינה שבארה"ב. לפי הפסיקה, החברה הפרה את חוקי הגנת הצרכן במדינה בכך ששלחה ב-2003 מכתבים לרופאים בהם ציינה כי התרופה ריספרדל שייצרה טובה מהמתחרות והכלילה מידע מטעה במדבקת האזהרה על התרופה.

"הרצון של בכירי החברה למקסם רווח בכל מחיר העיב על כושר השיפוט שלהם שהתבטא במסע השיווקי ובמדבקות האזהרה", אמר השופט רוג'ר קאוץ'.

גורמים רשמיים בחברה מסרו כי הם יערערו על פסק הדין. "אנו לא מאמינים כי ישנה הפרה כלשהי בהפצת התרופה המאושרת על ידי ה-FDA", מסרה קארה ראסל, דוברת החברה.

מכירות ריספרדל הגיעו לשיא של 4.5 מיליארד דולר ב-2007 וירדו לאחר שהחברה איבדה את הבלעדיות על הפטנט. מכירות התרופה הניבו 3.4 מיליארד דולר ב-2008 - 5.4% מההכנסות ממכירות של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

לפי דו"ח של החברה, המכירות בשנה שעברה של ריספרדל צנחו ל-527 מיליון דולר, לפי דו"חות החברה שפורסמו בינואר 2011. מכירות ריספרדל קונסטה, גרסה ארוכת טווח של התרופה האנטיפסיכוטית, הניבו 1.5 מיליארד דולר במכירות בשנה שעברה.

שווי הקנס לחברה נקבע לפי מספר ההפרות שלה. השופט קבע כי 509,499 דוגמיות עם תוויות מטעות הופצו וקבע קנס של 300 דולר לכל הפרה שהסתכם ב-150,849,700 מיליון דולר. בנוסף קבע השופט כי 7,184 מכתבים נשלחו לרופאים וקבע קנס של 4,000 דולר לכל הפרה בהסתכם ב-174,224,000 מיליון דולר.

לפי ה-FDA, ג'ונסון אנד ג'ונסון מיזערה את הסיכונים האפשריים לסכרת בנטילת התרופה ותיארה את התרופה כטובה יותר לעומת מתחרותיה. התביעה המדוברת הינה אחת מתוך עשר תביעות נגד ג'ונסון אנד ג'ונסון בגין הקמפיין לשיווק ריספרדל.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה