מוסד פסיכיאטרי איתנים: בעקבות ההתעללות שר הבריאות סגר את המחלקה האוטיסטית

בעקבות ההתעללות: שר הבריאות סגר את המחלקה האוטיסטית בביה"ח איתנים, מאת: ענבל אביב | | עגל הזהב עיתונות בע"מ | 04.07.2004 
 
מורשעים בהתעללות במוסד פסיכיאטרי איתנים: ד"ר יעקב מרגולין, ד"ר דניאל מאיר, אחות דנה בן מאיר
מורשעים בהתעללות במוסד פסיכיאטרי איתנים
 
ועדת בדיקה של משרד הבריאות מצאה, בין השאר, כי אנשי הצוות הלבישו מטופל בבגדים תחתונים של נשים, אילצו מטופלים לאכול את ארוחותיהם על הרצפה, מתחת לשולחן ואסרו עליהם לדבר או לזוז כעונש; כל החשודים בפרשה הושעו מתפקידם

משרד הבריאות הורה לסגור (יום א', 4.7.04) את מחלקת האוטיסטים בבית החולים "איתנים", הסמוך לירושלים, בשל חשד למסכת התעללויות במטופלים במוסד, מצד צוות המחלקה.

מסכת ההתעללויות נחשפה לראשונה במקומון "ירושלים" של רשת ידיעות תקשורת. בעקבותיה, הוקמה במשרד הבריאות ועדת בדיקה מיוחדת בראשות ד"ר דנילוביץ'.

מממצאי ועדת הבדיקה עולה בין השאר, כי אנשי הצוות הלבישו מטופל בבגדים תחתונים של נשים, אילצו מטופלים לאכול את ארוחותיהם על הרצפה, מתחת לשולחן ואסרו עליהם לדבר או לזוז כעונשים.

שר הבריאות, דני נווה, השעה מתפקידם את כל החשודים בפרשה והעביר את ממצאי הוועדה לידי המשטרה. "אני מזועזע ונחרד מדוח הוועדה... לא אסכים בשום אופן שתופעות כאלו יתרחשו במערכת הבריאות שלנו", דברי השר נווה.

ממשרד הבריאות נמסר, כי האוטיסטים שטופלו במחלקה זו בבית החולים איתנים, יועברו למסגרות אחרות.

חנה אלונים, מנהלת מרכז "מפנה" בראש פינה, לטיפול בילדים אוטיסטים, הגביה לפרשה ואמרה: "כל מי שעוסק בנושא האוטיזם מזועזע עד עמקי נשמתו וזהו אפילו יום שחור בשבילנו, כי זה מחזיר אותנו 50 שנה אחורה, כאשר ילדים אוטיסטים היו מאושפזים במחלקות סגורות ועברו התעללויות קשות, היו מקרים בהם הניחו שמכיוון שהאוטיסטים אינם מתקשרים הם גם לא כואבים ולא מושפלים.

מאז עברנו כברת דרך ארוכה בתחום האיבחון והטיפול באוטיזם. כמי שמנהלת מרכז טיפולי לילדים אוטיסטים בגיל הרך ומשתתפת בהרבה מאוד קונגרסים בינלאומיים, כאשר אני מציגה את המתרחש בארץ בתחום האוטיזם קיימת התפעלות גדולה ותמיד אני יוצאת עם תחושה שדווקא בתחום הזה אנחנו מאוד מתקדמים ואין לנו במה להתבייש.

המקרה של היום גורם לנו להתבייש, יתכן וזה קורה משום שבמקרים רבים המדריכים שעובדים עם האוטיסטים אינם מקבלים הדרכה מספקת, ילדים בספקטרום של האוטיזם דורשים מיומנות טיפול מאוד גבוה.

כל מי שמזלזל או משפיל את האנשים שהם חסרי ישע בחברה גורם לכך שנקבל את זה כבומרנג חזרה לחברה, אולי זו קריאת הצלה ואור אדום לממשלה להשקיע יותר משאבים בתחום הזה ...".


בעקבות ההתעללות: שר הבריאות סגר את המחלקה האוטיסטית בביה"ח איתנים, מאת: ענבל אביב | | עגל הזהב עיתונות בע"מ | 04.07.2004

תגובה 1:

  1. הייתי עוזבת הכל והולכת לטפל בנשמות הגבוהות האלו..
    מקבלים עובדים בגלל התעודות או המקצועיות אבל צריך לפני הכל לבדוק את המידות שלהם...
    יש דין ויש דיין בשמיים.העולם לא הפקר...

    השבמחק