סאטירה: חברות התרופות מחפשות שווקים חדשים

חברות התרופות מחפשות שווקים חדשיםחברת התרופות ביג פארמה מחפשת כל הזמן דרכים חדשות כדי לפתח שווקים לתרופות פסיכיאטריות לייצר עוד רווחים. זוהי הוראה בלתי נמנעת של כל התאגידים: להיות רווחי יותר, תוך התעלמות מהנזק החברתי. במקרה של ביג פארמה, את המרדף אחרי המשימה הזאת, מובילה בהכרח הכוונת מבחר הולך וגובר של צרכני תרופות, שיש להם פוטנציאל להפוך ללקוחות לכל החיים.
 

"התערבות מוקדמת

 
תחילה היו תרופות נוגדות דיכאון. כאשר השוק היה רווי, חברות התרופות החלו למכור את הרעיון כי תרופות נוגדות דיכאון יהיו "כדורים שמחים", מתאים לא רק לשימוש במצבי דיכאון קל, אלא גם "מניעת דיכאון" (מה שנקרא "התערבות מוקדמת" שימוש בתרופות נגד דיכאון אצל אנשים בריאים לחלוטין כדי "למנוע" דיכאון מלהופיע). זו היתה פריצת דרך עבור ביג פארמה: עכשיו הם יכולים למכור סמים לאנשים בריאים , ולא מוגבלים למכור תרופות רק לחולים. כאשר גם השוק הזה נהיה רווי, הם הלכו על הילדים. שוק של מולטי-מיליוני דולרים. התעמולה משכנעת ילדים, כי כמעט כל ניסיון של עצב - לדוגמא: לאבד חיית מחמד, או פרדה מחבר - היא מחלה שניתן לטפל עם תרופות. בקרוב, מיליוני ילדים יצרכו תרופות כמו פרוזאק. .
 

יעד צרכני חדש של חברות התרופות - חיות מחמד 

 
כאשר שוק הילדים הצורכים תרופות נוגדות דיכאון כמו ריטלין נהיה רווי. חברות התרופות הבינו שיש ישות אחת במשק בית רגיל שעדיין לא סוממה, שיכולים להפוך למקור הכנסה חדש: הכלב של המשפחה. ביג פארמה החלה להפעיל את הלובי ב-FDA לאישור תרופות נוגדות דיכאון עבור הכלבים. בפברואר 2007, ה-FDA אישר פרוזאק לכלבים. ככל הנראה, לכלבים יש "חוסר איזון כימי במוח" ולכן הם שזקוקים לטיפול בכימיקלים סינתטיים, בדיוק כמו ילדים ומבוגרים. בקרוב יצאו טיפות ריטלין שישמשו לדגי נוי היפראקטיבים באקווריום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה