אלימות בבתי הספר ויצירת סביבה לא בטוחה מבית היוצר הפסיכיאטרי - מאמר מאת יהודה קורן

אוגוסט 2012 - בעקבות הפרסומים על הרוצח הולמס שרצח 12 בני אדם בקולורדו, ומתוך דאגה מרובה לגורל ילדינו הנה הנתונים הבאים:  מתוך  10,000 עדויות שגבינו במשרדי העמותה  לאורך 13 שנה, עולה שכ- 30% מהילדים, נערים ומתבגרים, שנטלו ריטלין ודומיו, סבלו מהתפרצויות אלימות, התנהגות עוינת או התנהגות פסיכוטית כאשר ריכוז המתילפנידאט הוא הריטלין בדם ירד והילדים החלו "לטפס על הקירות". הסם הפך בריכוז הנמוך יותר ממדכא של מערכת העצבים המרכזית לכדור מרץ, ספיד המחמיר את ההיפראקטיביות או את בעיות ההתנהגות. 

ילדים רגישים במיוחד לסמים פסיכו טרופיים, משום שגופם עדיין מתפתח, והסמים מעמיסים על חילוף החומרים ויוצרים רעב תאי לרכיבי תזונה חיוניים. הסמים עלולים לגרום לתופעות לוואי נפשיות וגופניות ניכרות. תיעדנו במשך השנים יותר מ70 תופעות לוואי. רשימה חלקית: עוינות, טיקים, עוויתות פנים בלתי נשלטות, התפרצויות אלימות, מאניה ומצבים פסיכוטיים של אבדן שליטה, הזיות של חרקים מטיילים על הגוף, אי שקט נפשי, עצבנות, אי שקט מוטורי בלתי נשלט,חרדה ופאניקה, הזיות דמיוניות בעלות אופי מאיים, נטייה לעצבנות, רגזנות ועוינות.

"בעלון לרופא נכתב במפורש: התנהגות תוקפנית או עוינות נצפו לעיתים קרובות בילדים ומתבגרים עם ADHD, וכן דווחו בנוגע לתרופות הנרשמות לטיפול ב – ADHD. יש לבצע מעקב אחר מטופלים שהחלו טיפול בממריצים להופעת תסמינים מסוג זה או החמרתם."

באחד המקרים החמורים שנתקלתי בהם, ילד בחטיבת הביניים בארץ, הוכה באמצעות מוט ברזל על ידי ילדים שהיו תחת השפעת ריטלין. חייו ניצלו במזל גדול!

מה עשה האב? כשהוא מצויד במידע המלא של הריטלין ובמסמכים המתאימים, הוא ניגש לאבות של הילדים הללו, ובמקום לתבוע אותם ולהרוס את חייהם הוא ביקש מהם להוריד את האומללים מריטלין. הוא הבין שאין האשם בילדים אלא בגורמים המקצועיים שהפכו אותם לצרכני סמים ממריצים, והציל אותם מאבדון.

בתמימותי חשבתי שפסיכיאטרים וחברות התרופות מסורים למציאת פתרון לבעיות רפואיות ולא ליצירתן. המציאות הראתה לי שהקבוצה הזו, מתעניינת אך ורק ב"ניהול סימפטומים". התפכחתי סופית כאשר התחלתי לעקוב אחרי הכסף! רווחי חברות התרופות מריטלין ודומיו הן: 35,000,000 מיליוני שקלים בשנה זו בלבד. אז האם זו התשובה?

הורה יקר, אם הבחנת בתופעות אלה או אחרות אצל ילדיך הנוטלים ריטלין אנא צור קשר עם עמותת מגן לזכויות אנוש. טלפון: 5660699 03 או במייל: info@cchr.org.il אתר: www.cchr.org.il

בברכה יהודה קורן

קישורים:

 גננות רוצות שקט בגן והן להוטות מידי לשלוח ילדים לפסיכיאטרים - הכתבה "ברוב קשב" מירב שלמה מלמד , ידיעות תל אביב , חינוך , 26.03.2010 - ב- 2009 נרשמה עלייה של כשבעה אחוזים בהפניית ילדים עד גיל שש למכוני אבחון של הפרעות קשב וריכוז. ד"ר אורלי נקר: מדובר ב"הפניית יתר" מצד גננות למכונים...

"לקחתי ריטלין כדי ללמוד ונכנסתי לדיכאון קשה" - הכתבה "לקחתי ריטלין כדי ללמוד ונכנסתי לדיכאון קשה" , נדב שפירא ynet בריאות , דצמבר 2011 - הורים ומורים רבים דוחפים למתן ריטלין לילדים בעלי הפרעות קשב, אך יש גם מי שנפגע מהתרופה הפופולרית ותופעות הלוואי שלה. סטודנט מספר על הדיכאון שאליו נקלע אחרי שבסך הכל ביקש להתרכז טוב יותר בלימודים ובמבחנים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה