ארוחת בוקר מאוזנת לילדים

ארוחת בוקר מאוזנת לילדים
13 אוגוסט 2015 - ארוחת בוקר בריאה היא חובה לילדים. דילוג על ארוחת הבוקר והילדים יהיו משחק בתופסת תזונתית לשארית היום, אומרת קרול אדלר, MA, RD, דיאטנית במינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

כאשר ילדים מדלגים על ארוחת הבוקר, הם לא מקבלים את מה שהם צריכים להיות במיטבם, אומרת אדלר. "גוף ומוח גדלים ומתפתחים צריכים ארוחות בריאות ומסודרות" אומרת אדלר. על פי האקדמיה לתזונה ותורת התזונה, מחקרים מראים כי ילדים שאוכלים ארוחת בוקר מגיעים להישגים טובים יותר בכיתה בבית הספר.

כמו בארוחות אחרות, זה רעיון טוב לאכול איזון בריא של פירות וירקות, חלבונים, דגנים ומוצרי חלב, ולא רק לארוחת בוקר, אבל לאורך כל היום.

הנה שבעה טיפים לארוחת בוקר מהירה וקלה של אדלר כדי להבטיח שהילדים יתחילו את היום הרגל ימין.

ארוחת בוקר לא חייבת להיות ממרכיבי מזון בוקר מסורתיים.

הכל הולך, כל עוד שומרים על איזון בריא. אז אם הילדים רוצים שינוי מהדגנים וביצים, ניתן להגיש מה שנשאר  מארוחת הערב/ צהריים של אתמול. אין בעיה להגיש דגי טונה עם סלרי, עגבניות עוגה, עוגיה מחיטה מלאה או כריך עם עוף להתחיל את היום.

לתת לילדים של מאכלים שהם אוהבים.

זה לא הכרחי ולא יעיל להאכיל ילדים במאכלים שאינם אוהבים. פשר לשלב בין מאכלים שהם אוהבים בצורה מאוזנת, כגון עוגת גזר, מיני לחמים מחיטה מלאה ועוד.

איזון תזונתי לכל היום

זכור כי איזון תזונתי הוא מפתח לא רק לארוחה אחת, אלא גם למזונות שאוכלים במהלך היום. לא מספיק ירקות בארוחת בוקר? הכן גזר נוסף, סלרי, כרוב, ומקלות עם מטבל טחינה (מגולמית) כחטיף אחר הצהריים.

קח בחשבון רמות צמיחה ופעילות של הילד

ילדים הנמצאים במצב של צמיחה ופעילות אקטיבית צריכים כמות גדולה של קלוריות להיות לא רעבים. אדלר טוען כשיש ארוחת בוקר המכילה חלבון, שומן ופחמימות זה עוזר לילדים להרגיש מלאים ולהישאר ממוקד עד ארוחת צהריים. בחירות חלבון עשויות לכלול ביצה, כמה אגוזים, פרוסת בשר מעדנייה או גבינה, או יוגורט.

אל תקבלו, "אמא, אין לי זמן לארוחת בוקר" כתירוץ.

זכור, אכילה בדרך לבית הספר אינה פוסלת את ארוחת הבוקר המאוזנת. לוודא שהילדים תופסים פרי בדרך החוצה, או להכין להם שקית עם אגוזים או כריך. "טלטלה מלאות פירות עם וגבינה או יוגורט לוקח רק כמה דקות להכין ולאכול", אומרת אדלר.

הכן את הלילה שלפני.

בוקר הוא זמן עסוק לכולם. מה שניתן להכין לארוחת הבוקר מבעוד מועד עדיף.

השתמש בתווית התזונתית כאשר אתה בחנות.

"התווית עושה את זה קל לקבוע את שיעור החומרים מזינים במזון ולהשוות מוצר אחד למשנהו", אומרת אדלר. יש לוודא שקונים  מזונות עשירים בחומרים מזינים, ונמוכים במלח וסוכר.

לצפייה במסמך ה- FDA באנגלית הקלק כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה