תערוכת פסיכיאטריה: טוב או רע? פסיכיאטריה היא תעשיה המגלגלת 350 מיליארד דולר בשנה

ספטמבר 2015 - נמל תל אביב - תערוכת פסיכיאטריה: טוב או רע?, האנגר 11 אולם פדרציה, נמל תל אביב 28/9/15 - 5/10/15 מטעם עמותת מגן לזכויות אנוש
יהודה קורן נציג ועדת האזרחים של זכויות אדם הבינלאומית, והשם בארץ: עמותת מגן לזכויות אנוש, מברך את כולם שהגיעו לתערוכה שחושפת הפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש.
פסיכיאטריה היא תעשיה המגלגלת 350 מיליארד דולר בשנה, ולא מקרה מוכח אחד של ריפוי. לראשונה בישראל התערוכה הבינלאומית פסיכיאטריה ותעשיית המוות, התערוכה נודדת בבירות העולם מאז 2005, היא מציגה את ההיסטוריה של פסיכיאטריה ואת הפרות זכויות האדם בתחום בריאות הנפש, ואת התוצאות הקטלניות של טיפולים פסיכיאטריים, אשפוזים בכפיה, טיפולי הלם, סימום המוני למטרות רווח. את CCHR הקים פרופ' ברמיטוס (בדימוס) מכובד מאוד בשם תומאס זס.
כיום CCHR כוללת למעלה מ- 300 סניפים ב- 45 מדינות. חבר היועצים שלה כולל: רופאים, עורכי דין, אנשי חינוך, אמנים, בעלי עסקים ונציגי ארגונים לזכויות אדם ולזכויות אזרח. בשנת 2005 הקימה CCRH את מוזיאון "פסיכיאטריה תעשיית מוות". עד היום ביקרו מאות אנשים את המוזיאון והתערוכה הפכה להיות תערוכה נודדת ברחבי העולם עם שם זהה.
עמותת מגן לזכויות אנוש פעילה למעלה מ- 17 שנה, משנת 1999, היא פעילה עוד הרבה לפני לא כעמותה רשומה. מי שהקים אותה בשנות השמונים, היה הורה בשם גד גלובשטוק, שהוא נמצא פה בסביבה. אני רוצה להודות לו על היוזמה של אותם שנים מוקדמות. גד היום בן 80 והוא פעיל כאילו היה בן 16 וכל הכבוד.
סעיף 5 להצהרה העולמית לזכויות אדם אומר: איש לא יהיה נתון לטיפול ועונשים בלתי עונשיים משפילים, והתערוכה מדגימה בדיוק את אותם דברים באמצעות 22 פאנלים ו- 8 סרטי וידיאו, כיצד זכות זו מופרת על ידי פסיכיאטריים. כל 75 שניות מאושפז מישהו בכפיה, מידי שנה מאה אלף אנשים מקבלים טיפולי הלם חשמלי, מאה מיליון איש נוטלים תרופות פסיכיאטריות, בהם 20 מיליון ילדים. הנתונים מזעזעים.
בישראל, 6100 אנשים מאושפזים בכפיה מידי שנה, רבים מהם אינם בצדק, מתוך 151,000 איש שאושפזו במחלקות הפסיכיאטריות בין השנים 1955 ועד 2002, מתו 47,000 איש בזמן האישפוז או מיד לאחריו. חמישים אחוז מהם מתחת לגיל 64 שהוא גיל הפרישה.
לשם השוואה, במלחמות ישראל ופעולות איבה מאז קום המדינה נהרגו כ- 23 אלף איש. איך נתון כזה נשמר בסוד? מהי הסיבה שאיש לא יודע מזה? בזה עוסקת התערוכה.
הדובר הראשון הוא מרצה ופרשן פוליטי בטלוויזיה בערוץ 124, חסאן מרהג'י.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה