5,000 איש ביקרו בתערוכה פסיכיאטריה: כן או לא

אוקטובר 2015 - 5,000 איש ביקרו בתערוכה פסיכיאטריה: כן או לא

ב- 5.10.2015 נסגרה התערוכה פסיכיאטריה : כן או לא? שהוצגה בישראל במשך שמונה ימים בחסות עמותת מגן לזכויות אנוש, בהאנגר 11 בנמל תל אביב.

בין המבקרים בתערוכה היו אנשים מהתחום הטיפולי, מורים, בעלי מקצועות חופשיים והרבה הורים לילדים המתמודדים מול מערכת החינוך והלחץ בתוכה לאבחן ילדים.

אחת הפסיכולוגיות אמרה כי בעקבות התערוכה תפסיק לשלוח את מטופליה לפסיכיאטרים.
מהנדס תוכנה, אמר בעקבות התערוכה: "זו זווית הסתכלות ממש נכונה. הפסיכיאטרים מקבלים מיליארדים ואין אצלם אפילו מקרה אחד של מטופל שהבריא מהפרעת נפש. עד היום לא חשבתי על זה ככה."

בתערוכה ביקרו גם מטופלים פסיכיאטרים. הם מחו כנגד קשירות בבתי-חולים פסיכיאטרים, על כך שתופעות לוואי מטופלות על ידי תרופות נוספות, ושהם עצמם אינם יכולים להיגמל מהתרופות הממכרות שהם נוטלים בעקבות הטיפול הפסיכיאטרי.

בפתיחה החגיגית ב 29/9/15 נכחו חמישים אורחים נכבדים ונשאו דברים עו"ד רז משגב יו"ר תנועת מטה המאבק למען האב הגרוש ודר' חסאן מרהג'י פרשן פוליטי של ערוץ הטלביזיה 24I.

רז משגב אמר שפעמים רבות מאבחנים בני נוער ונשים הנמצאים במשבר כל שהוא בחייהם ובעקבותיו מתויגים שלא כהלכה כסובלים מהפרעה פסיכיאטרית כרונית, לכן יש להיזהר כשפונים לשירותי הרווחה או לפסיכיאטרים לבל יתויגו לשווא ללא בדיקות מקצועיות רפואיות ופסיכולוגיות מקיפות לשלילת הגורמים האחרים למצבם.

לדברי חסן מרהג'י מדינות רבות המצטיירות כנאורות ואנושיות משתמשות בשיטות עינוי פסיכיאטריות.

התערוכה הבין לאומית פסיכיאטריה: כן או לא? היא תערוכה נודדת בין בירות העולם והוצגה בישראל בעברית זו הפעם השנייה. התערוכה חושפת הפרות זכויות אדם בתחום הפסיכיאטרי משחר קיומה ועד ימינו. התערוכה באמצעות מצגות גרפיות ומצגות ווידאו מתארת את ההיסטוריה והמקורות של פסיכיאטריה, הקשר של פסיכיאטריה לשואה, לדיכוי שחורים ומיעוטים עד הפרות בני זמננו של אשפוז וטיפול בכפיה ותיוג נרחב למען בצע כסף. התערוכה מרחיבה ומתארת על הקשר החזק בין פסיכיאטריה לתעשיית התרופות. כמו כן מציגה התערוכה את התוצאות של התיוג הנרחב שממנו נפגעות במיוחד אוכלוסיות חלשות, ילדים וקשישים.

התערוכה קובעת שהאבחון הפסיכיאטרי מתבסס על הפרעות שבעיקבות הצבעה של נציגים פסיכיאטרים נרשמות בספר אבחונים פסיכיאטרי (DSM). הספר עצמו משתנה מעת לעת (בעבר הומוסקסואליות נחשבה הפרעה והיום לא) ומתרחב ליותר ויותר הפרעות. למעשה אין תקפות מדעית לאבחונים. בניגוד לסרטן, לסכרת ולמחלות אחרות בהן קיימות בדיקות דם או רנטגן שמובילות לאבחון, לא קיימת שיטת אבחון תקפה מדעית לפסיכיאטריה. כמו כן לפסיכיאטריה אין שום כלים מדעיים להוכיח שבעיות נפש הן מחלות.

יהודה קורן
דובר

עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il

אתר בינלאומי
www.cchr.org

נייד:3350928 052

יהודה קורן נואם בתערוכה - אוקטובר 2015
יהודה קורן - דברי פתיחה בתערוכה - אוקטובר 2015



חסן מרהג'י נואם בתערוכה - אוקטובר 2015
חסן מרהג'י נואם בתערוכה - אוקטובר 2015

עו"ד רז משגב נואם בתערוכה - אוקטובר 2015











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה