מהו פלח השוק של תרופות פסיכיאטריות הצומח במהירות הרבה ביותר בארה״ב?

ינואר 2016 - מהו פלח השוק של תרופות פסיכיאטריות הצומח במהירות הרבה ביותר בארה״ב? 
 
ברוס וייסמן
ברוס וייסמן

 

תינוקות בגיל שנה ומטה.


כך פתח השבוע מר ברוס וייסמן, הנשיא של ארגון CCHR בארה״ב (Citizens Commission on Human Rights), את הכנס בנושא תיוג וסימום ילדים על-ידי פסיכיאטרים במרכז לסיינטולוגיה ישראל ביפו. ארגון CCHR הוקם בשנת 1969 על-ידי הפסיכיאטר פרופסור תומס סזאס וכנסיית הסיינטולוגיה הבינלאומית כדי לחקור ולחשוף הפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש, ומפעיל כיום מאות סניפים ברחבי העולם (בישראל - ״עמותת מגן לזכויות אנוש״ - שפתחה לפני כחודשיים תערוכה בנושא בנמל תל-אביב בה ביקרו אלפי מבקרים במהלך ראש השנה).

וייסמן, אורח הכבוד של הכנס, שהיה בעברו יו״ר המחלקה להיסטוריה באוניברסיטת ג׳ון פ. קנדי, העיד בתפקידו כנשיא CCHR בפני ועדות של הקונגרס והסנאט האמריקני, כמו גם בפני ועדות חקירה וגופים משפטיים בקולורדו, ניו-ג׳רזי, ארקנסו, טנסי, פנסילבניה ופלורידה. בנוסף הוא הוזמן לתת עדות בפני המועצה המייעצת של מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA), ועדת נשיא ארה״ב בנושא בריאות הנפש, ועדת נשיא ארה״ב בנושא רופרמה בתחום החינוך המיוחד ואסיפת הקונצנזוס בנושא ADHD של המוסד הלאומי לבריאות הנפש בארה״ב. הוא התראיין יותר מ-800 פעמים בכלי התקשורת בארה״ב, כולל רשתות הטלוויזיה CNN, NBC, Fox, ועוד. על פועלו זכה וייסמן לקבל את ״מדליית החופש״ מטעם התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית״ בשנת 2004.

מר וייסמן סיפק בהרצאתו את הנתונים המדאיגים הבאים:

מעל 278,000 תינוקות גילאי שנה ומטה מקבלים תרופות פסיכיאטריות משנות חשיבה (תרופות פסיכוטרופיות). מספרם גדל בארבע השנים האחרונות ב-53% (!)
מספר הילדים מגיל חמש ומטה אשר מקבלים תרופות פסיכיאטריות בארה״ב עולה על מיליון ילדים

וזאת בעוד התרופות הפסיכיאטריות ידועות בתופעות הלוואי החמורות שלהן ויעילותן מוטלת בספק כבר שנים. וייסמן נתן כדוגמא את ממציא הפרעת הקשב וריכוז ADHD, הפסיכיאטר לאון אייזנברג (אשר אלפי ילדים בישראל מאובחנים כלוקים בה כל שנה), אשר הודה לפני מותו בראיון למגזין ״דר שפיגל״ הגרמני כי "הפרעת קשב הינה דוגמא מובהקת למחלה מומצאת".

דוגמא נוספת לבעייתיות החמורה בתחום התיוג והסימום הפסיכיאטרי של ילדים היא פרשת פסיכיאטר הילדים ג׳וזף בידרמן, שמחקריו הביאו לעליה של פי 40 באבחנה של ״הפרעה דו-קוטבית בילדים״ בשנים 1993 עד 2004, אשר נחקר על-ידי הסנאט האמריקני לאחר שנתגלה כי הסתיר כ-1.6 מיליון דולר שקיבל כ״שכר ייעוץ״ מיצרניות תרופות פסיכיאטריות במהלך השנים 2000-2007.

בסוף הכנס, אשר התקיים במשכנו החדש של המרכז לסיינטולוגיה בשדרות ירושלים ביפו, חולקו עותקים של הסרט התעודי זוכה הפרסים ״שיווק הטירוף״ (הזמין גם און-ליין באתר של CCHR הבינלאומי) אשר חושף את הקשר בין פסיכיאטריה, המצאת הפרעות נפשיות, תיוג וסימום פרוע של ילדים ומבוגרים, תעשיית התרופות ומנגנוני הרגולציה בארה״ב.

חקירה וחשיפה של הפרות זכויות אדם בתחום בריאות הנפש היא אחת ממספר פעילויות עולמיות לשיפור חברתי שתנועת הסיינטולוגיה יזמה ותומכת בהן. ניתן למנות בין השאר את התכניות החינוכיות הגדולות מסוגן בעולם בתחום החינוך למניעת שימוש בסמים, הפצת המסר של ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות אדם, התכנית החינוכית למניעת אלימות המבוססת על הספר ״הדרך אל האושר״ מאת ל. רון האברד (הספר תורגם ל-97 שפות ומחזיק בשיא גינס על כך) ורשת המרכזים לגמילה מסמים ללא שימוש בתרופות (נרקונון).

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר במייל חוזר עם  הדר בורשטיין  המרכז לסיינטולוגיה ישראל

03-6270300

יהודה קורן
דובר
עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

נייד:3350928 052
טל' 7312875 03

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה