שש שנים של טיפול פסיכיאטרי רשלני הסתיימו בניסיון לאשפז את המטופל בכפייה, לאחר שביקש לעבור לטיפולו של פסיכיאטר אחר

שש שנים של טיפול פסיכיאטרי רשלני הסתיימו בניסיון לאשפז את המטופל בכפייה, לאחר שביקש לעבור לטיפולו של פסיכיאטר אחר  - מרץ 2016 - עמותת מגן זכויות אנוש

מתנדבי עמותת מגן לזכויות אנוש העבירו השבוע תלונה נוספת לרשויות הבריאות, המגובה כתמיד במסמכים רפואיים ובתצהיר משפטי, בשם צעיר בן 30 כנגד פסיכיאטר תושב פתח תקוה, שטיפל בו בשש השנים האחרונות. בתלונה פורש הצעיר את פרטי הטיפול הרשלני לכאורה שקיבל.

הוא מתאר שקיבל מן הפסיכיאטר קוקטיילים של תרופות פסיכיאטריות שהכילו לעיתים 8 תרופות פסיכיאטריות שונות בעת ובעונה אחת. הוא מתאר לגבי תרופה אנטי פסיכוטית מסוימת, שקיבל מינון שגבוה ב-50% מהכמות המקסימאלית המותרת לשימוש על פי עלון התרופה. הוא מסביר שכתוצאה מהשפעת התרופות על חילוף החומרים בגופו הגיע משקלו ל-130 ק"ג מבלי שיהיה ביכולתו לעצור את בולמוסי האכילה שהתרופות גרמו לו.

לטענת המטופל, הפסיכיאטר ניסה לאורך שנים לחפש מה לא בסדר אצלו באמצעות שאלות קבועות שגם אם היה נותן להן תשובות "נורמאליות" לדבריו, היה מקבל בתגובה הוראה להעלות את המינון או להוסיף תרופה או הוראה ללכת להתאשפז מרצון בבית חולים פסיכיאטרי. וזאת בתדירות של 3 פעמים בשנה. כאשר בכל פעם שהיה מגיע לחדר המיון של בית החולים הפסיכיאטרי היה משתחרר באותו יום בהיעדר סיבה מוצדקת לאשפוז.

הדוגמא האחרונה התרחשה בחודש ינואר האחרון, כאשר הפסיכיאטר שלו רשם לו בהפניה לבית החולים כי הוא "חסר שיפוט", ואילו הרופא הממיין בבית החולים גהה ששחרר אותו רשם באותו יום: "ללא הסתמנות פסיכוטית, בוחן מציאות תקין, שיפוט תקין, ללא אינדיקציה לאשפוז". שיאו של המקרה היה 3 שבועות לאחר מכן, כאשר המטופל החליט לעבור לפסיכיאטרית אחרת, והפסיכיאטר שלו בתגובה שלח בקשה לפסיכיאטר המחוזי לאשפז אותו בכפייה להסתכלות בבית החולים אברבנאל.

שוטרים הגיעו בהפתעה גמורה לביתו על מנת לאשפז אותו. אולם גם כעת שוחרר באותו היום מהמיון באברבנאל, כאשר גם כעת לא נמצאה הצדקה לאשפוז הכפוי.

יהודה קורן, דובר העמותה, מסביר שהתלונה המלאה כוללת לכאורה הפרות בוטות של חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, של פקודת הרופאים ושל חוק זכויות החולה. הוא אומר שמהיכרותנו ארוכת השנים עם אלה שנפגעים מהמערכת הפסיכיאטרית, אנו יודעים שרק מעטים מבניהם מעיזים להתלונן כנגד פסיכיאטרים וצוותיהם, עקב אופיו הכרוני של מצבם, שלא מאפשר להם להיות מוגנים לאורך זמן מהסיכוי ליפול שוב לידיו של פסיכיאטר שבעבר התלוננו נגדו או לידי חבריו למקצוע. מסתבר שקיים אצלם חשש גדול מנקמה, שנובע מהחופש הבלתי מוגבל כמעט שיש לפסיכיאטרים לפעול באין מפריע וללא פיקוח כמעט על התנהלותם. זה בולט במיוחד בתלונות כנגד בתי חולים, שמטופלים יודעים שבנקודה עתידית מסוימת הם עלולים להתאשפז בהם פעם נוספת.

למידע נוסף: יהודה קורן, דובר העמותה. טלפון 03-5660699 נייד 052-3350928 מייל: yodak8@gmail.com

עמותת "מגן לזכויות אנוש" היא הנציגה הישראלית של Citizens Commision on Human Rights – (CCHR) ארגון בין-לאומי המונה למעלה מ-300 סניפים ברחבי העולם. הארגון נוסד בשנת 1969 על ידי ארגון הסיינטולוגיה בשיתוף עם ד"ר תומאס סזאס, פרופסור לפסיכיאטריה, כגוף עצמאי, במטרה לחקור ולחשוף מקרים של הפרת זכויות אדם בידי פסיכיאטרים. הארגון עובד עם האו"ם ועם קבוצות רבות אחרות, במטרה לנקות את תחום בריאות הנפש. העמותה רואה בפסיכיאטריה את האלמנט ההרסני ביותר בחברה כיום.
--

יהודה קורן
דובר
עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

נייד:3350928 052
טל' 7312875 03
טלפון עמותה: 5660699 03

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה