איך תרופות פסיכיאטריות משפיעות על הגוף?

איך תרופות פסיכיאטריות משפיעות על הגוף?

גופך מייצר תרכובות כימיות שונות מאוכל, מאור השמש, מהאוויר שאתה נושם ומהמים שאתה שותה. כשמרכיב זר כמו תרופה פסיכו טרופית חודר לגוף, מופר האיזון הביוכימי הטבעי של הגוף...

באופן קבוע מתרחשת בגופך מיליוני תגובות כימיות. נטילת חומר כימי זר כמו תרופה פסיכו טרופית משבשת את האיזון הביוכימי הטבעי של הגוף.

ברוב המקרים, שיבוש האיזון הביוכימי גורם לתחושת אופוריה (היי), הבאה לידי ביטוי בפרצים קצרים של תחושת אנרגיה או ערנות מוגברת.

בכל אופן, זו לא תחושה טבעית. תחושה זו לא נשארת לאורך זמן ועלולה לגרור אחריה התמכרות.

תרופות אלו משפיעות על תפקודי הגוף הרגילים: הן מגבירות אותם, מאיטות אותם, חוסמות אותם או מהממות אותם.

זוהי הסיבה מדוע לתרופות פסיכיאטריות יש תופעות לוואי.

אל תטעה- תרופות אלו אינן מרפאות דבר. הייעוד שלהן הוא "למסך" או להסתיר את הבעיות שלך.

ובאותה שעה הן מתישות את גופך וגורמות לו לבליה. בדומה למכונית שנוסעת על דלק טילים, יכול להיות שתצליח לגרום לה לנסוע במהירות של אלף קמ"ש עד לקצה הרחוב, אך הצמיגים, המנוע והחלקים הפנימיים יתפרקו ויעופו עוד לפני שתגיע לשם.

עשויות להתרחש תופעות מוזרות. תרופות פסיכו טרוטות ברוב המקרים גורמות לבחיללה, ליובש בפה, לשלשול, לעצירות,להקאות, לירידה בתיאבון ולירידה במשקל המובילה לאנורקסיה (הפרעת אכילה), לתשישות, לסחרחורת, לישנוניות, לרעידות, להזעה מוגברת, לגלי חום, לראייה מטושטשת ולאי תפקוד מיני.

ההשפעות כוללות חרדה, התקפי פאניקה, נדודי שינה, סיוטים, רעידות, תשישות, עוינות, אימפולסיביות, תוקפנות, ודחף לנוע בחוסר מנוחה שקשור לחוסר מנוחה פנימי, דבר שעלול להוביל לאלימות ולהתקף פסיכוטי חמור.

יש להזהיר את המטופל ומשפחתו לגבי תופעות הלוואי השכיחות של תרופות אלו,כדי שלא ייטעו ויחשבו שזה "עוד ביטוי של מחלת הנפש".

לעיתים קל יותר להבחין בתופעות הלוואי של התרופות מאשר בתופעות המטיבות שלה. תופאות הלוואי הן, התגובה הטבעית של הגוף לפלישת כימיקל זר המשבש את התפקוד התקין של הגוף.

מה לגבי אותם אנשים המדווחים שסמים משני חשיבה אלו גורמים להם להרגיש טוב יותר שתרופות אלו מצילות את חייהם, ושתועלתן עולה על הנזק? האם התרופות הפסיכו טרופיות באמת בטוחות ויעילות עבורם?

"בסופו של דבר", אומרת ד"ר מקדוגל, מנהלת רפואית במרכז בריאות, "האדם מרגיש טוב רק למשך זמן מה, ואז ברוב המקרים יהיו חייבים להעלות את המינון. ואז הוא שוב ירגיש טוב לזמן מה ואחרי



זמן נוסף שוב יצטרכו להעלות את המינון, או להחליף לתרופה אחרת. ברוב המקרים זה מה שקורה אם לא מגיעים לשורש הבעיה ולסיבה האמיתית שבגללה אדם נטל את התרופה מלכתחילה".

מאת יהודה קורן
ממחקרים של עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגת CCHR בישראל
נכתב ב- 14 בנוב 2012

יהודה קורן
דובר עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr

www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

נייד:3350928 052
טל' 7312875 03
טלפון עמותה: 5660699 03

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה