תלונה כנגד פסיכיאטרית מבית החולים תל השומר בגין התאכזרות כלפי קטין

אפריל 2016 - תלונה כנגד פסיכיאטרית מבית החולים תל השומר בגין התאכזרות כלפי קטין

קשה להאמין שמקרים כאלה יכולים להתרחש במדינה מפותחת. עמותת "מגן לזכויות אנוש" תיעדה והעבירה לרשויות תלונה חמורה במיוחד כנגד פסיכיאטרית מהיחידה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. מדובר בבן 16 שהגיע עם אמו לבית החולים עם פצעים חריפים בפה ובשפתיים, שכפי הנראה החלו בהידבקות בחו"ל בסוג של מחלת חום אשר מועברת על ידי עקיצת חיידקים. במהלך הניסיון לאבחן ממה הוא סובל, הגיע הנער גם למחלקה פסיכיאטרית אולם השתחרר משם כעבור זמן קצר ללא אבחנה, ולכן גם נמנעו ההורים מלתת לו את הטיפול הפסיכיאטרי שהוצע לו, ובחרו לשים דגש על הטיפול בתסמינים הגופניים. וכך הגיעו איתו כאמור לחדר המיון בבית החולים תל השומר.

הנער הועבר למחלקת ילדים וקיבל טיפול אנטיביוטי לווריד, אולם לא היה שיפור מספיק במצבו ועדיין התקשה לפתוח את הפה וכמובן לדבר.

הפסיכיאטרית שכנגדה הוגשה התלונה הגיעה לבדוק אותו, אולם כשעיינה בתיקו הרפואי ומצאה שאושפז בעבר התנפלה על הנתונים כמוצאת שלל רב, וטענה שיש לאשפז אותו שוב במחלקה פסיכיאטרית, כאילו שאם יקבל תרופות פסיכיאטריות יהיה קל יותר לשכנע אותו לפתוח את הפה.

האם, לאור היכרותה עם בנה ועם השתלשלות המקרה שלו, סירבה בתוקף לאשפוז הפסיכיאטרי, וציפתה שימשיכו להעניק לבנה סיוע רפואי נאות. אולם האמת הייתה שונה. ביום שהשתחררו מבית החולים הגיעה אליהם בשעת לילה מאוחרת,ניידת משטרה. שוטרים פרצו את שער הגינה שלהם ולקחו את הילד לאשפוז פסיכיאטרי כפוי בטירת הכרמל בתיאום עם עובדות הרווחה.

למעשה קובלת האם על כי מנעו מבנה לקבל טיפול רפואי דחוף והיפלו אותו בכך שמנעו ממנו המשך טיפול גופני רק עקב החשד למוגבלות נפשית. בנוסף הייתה התעלמות מוחלטת מעמדתה של האם כהורה וכאפוטרופוסית כאשר סירבה לכך שישלח למחלקה סגורה.

עמותת מגן לזכויות אנוש מתריעה מזה שנים בנוגע למבחנים השרירותיים שבעזרתם עורכים פסיכיאטרים אבחנות. ואין היא מופתעת כאשר שני פסיכיאטרים שבודקים את אותו אדם מגיעים למסקנות הפוכות. בנוסף, כגוף אשר מבקר את הפסיכיאטריה, אין העמותה יכולה להשלים עם מה שנראה כהתאכזרות פסיכיאטרית בוטה כלפי קטין. עצם האשפוז הפסיכיאטרי שנכפה עליו, וכמובן המעבר לבית חולים פסיכיאטרי שכדרך הרגל אינו מטפל בגוף אלא רק מספק סמים, פגעו באופן קשה בזמינותו של הטיפול הרפואי שהיה כל כך חיוני עבורו.

נקודה חשובה לא פחות: לא ניתן להצדיק מצב שבו הורה שמלווה ומגדל את ילדיו במשך שנים עלול להיתקל בבית חולים באיש מקצוע שיטיל ספק בהבנתו ואחריותו ויגיע עד לנקודה שבה ידאג ששוטרים ייכפו עליו לספק לילד טיפול שממילא הינו שנוי במחלוקת ועוד כאשר לא מתקיימת כל מסוכנות של הקטין לעצמו או לאחרים. דווקא חוות הדעת ההפוכה של רופאים נוספים שבדקו את הנער והעידו על שיתוף הפעולה שלו, מעידה עד כמה הייתה התנהלותה של אותה פסיכיאטרית אכזרית, בלתי אנושית וראויה לגינוי החמור ביותר.

למלוא פרטי המקרה,
יהודה קורן, דובר העמותה,
0523350928
--
יהודה קורן
דובר
 עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.org

נייד:3350928 052
טל' 7312875 03
טלפון עמותה: 5660699 03

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה