התמכרות לפרקוסט

יוני 2014 - מבוסס על המאמר  Percocet Addiction , 
Written by Kimberly Holland
Medically Reviewed by George T. Krucik, MD, MBA on 25 יוני 2014


פרקוסט - תופעות לוואי
פרקוסט


מהי צריכה כפייתית של תרופות?

צריכה כפייתית של תרופות היא שימוש לרעה בתרופות מרשם. הכפייה יכולה להיות כשאנשים משתמשים בתרופות מרשם שלהם בצורה שלא נקבעה. לחלופין, ייתכן שהם לוקחים תרופה שלא נקבעה להם.

שימוש בתרופות מרשם בארצות הברית ממשיך לעלות, על פי המכון הלאומי האמריקני לשימוש בסמים (NIDA). שימוש בסמי מרשם יכול לגרום לתופעות קשות, לפעמים סיבוכים קטלניים.

מהו Percocet (פרקוסט)?

Percocet הוא שם המותג עבור משכך כאבים המשלב אוקסיקודון ופרצטמול. אוקסיקודון הוא אופיואידים חזקים. זה נגזר מאותו המקור כמו מורפיום וכמה סמים לא חוקיים, כולל הרואין.

אופיואידים כמו Percocet פועלים על המוח. המטופל מתמכר לסם עקב ההשפעה של הסם. אבל לאורך זמן, הסם מפסיק לעבוד כמו גם בעבר, ונדרש יותר מינון של הסם כדי להשיג את אותו האפקט.

מה הם סימנים אפשריים של התמכרות לפרקוסט ( Percocet )?

Percocet מפחית תנועתיות המעיים. זה גורם לעתים קרובות עצירות וקושי עם המעיים.

משככי כאבים אופיואידים כמו Percocet לגרום למספר תופעות לוואי הכוללות:

בִּלבּוּל
שינויים במצב הרוח
דִכָּאוֹן
קושי להירדם או לישון יותר מדי
לחץ דם נמוך
קצב נשימה מופחת
הזעה
בעיות קורדינציה

סימנים סוציאליים של התמכרות לפרקוסט

Percocet יכול להיות קשה להשגה, שכן הוא דורש מרשם. אנשים רבים לא יוכלו להשיג מספיק Percocet באמצעים חוקיים, כגון מרשם מרופא. לכן, אנשים מכורים יכולים לנסות כל דבר כדי לקבל הלהיט הבא שלהם.

מכורים עשויים לגנוב תרופות מחברים, קרובי משפחה, או זרים, או זיוף מרשמים. הם יכולים להעמיד פנים "לאבד" מרשם שלהם או לבקש חדשים בתדירות גבוהה. הם עשויים להגיש דו"חות שווא משטרתיים כדי לקבל מבית המרקחת עוד תרופות. חלק מהמכורים יבקרו רופאים או בתי מרקחת מרובים כדי לא להיתפס.

שימוש וניצול לרעה בפרקוסט עלולים לגרום לאדם לפתח גינונים ברורים כמו תחושת עודף ביטחון, או להתרגש בצורה יוצאת דופן. אנשים גם להופיע מסוממים או עייפים באופן מוגזם.

מהן ההשלכות של התמכרות Percocet?

אופיואידים כמו Percocet יכול לגרום לסיבוכים בריאותיים חמורים. התרופה יכולה להגדיל את הסיכון של אדם לחנק. זה יכול גם להאט את הנשימה של אדם, אשר עלול לגרום להפסיק לנשום לגמרי. המשתמש עלול לשקוע בתרדמת או אפילו למות.

מכורים ל- Percocet נמצאים בסבירות גבוהה יותר להשתמש בסמים לא חוקיים אחרים או תרופות מרשם. שילובים מסוימים של תרופות יכולים להיות קטלניים.

התמכרות יכולה להשפיע על ביצועי עבודה ויחסים אישיים. אנשים המשתמשים באופן כפייתי ב- Percocet נוטים לעתים להתנהגויות מסוכנות. דבר זה עלול לגרום תאונות דרכים או תאונות הגורמות נזק גופני.

מכורים גם עשויים למצוא עצמם מעורבים בפעילות פלילית, במיוחד אם הם מחליטים לגנוב, לזייף מרשם, או לשקר כדי לקבל יותר כדורים.


איך מטפלים בהתמכרות Percocet?

טיפול בהתמכרות Percocet לעתים קרובות מחייב כמה גישות.

ייעוץ

אנשים שמנסים להתגבר על התמכרות לעתים קרובות פונים לייעוץ. איש מקצוע עשוי לעזור לאדם לגלות בעיות יסוד שאולי תרמו להתמכרות שלהם מלכתחילה.

בנוסף, מומלץ לבני המשפחה של מכור להשתמש ייעוץ כדי שיוכלו לדבר עם יקירם על הבעיות, כך שכולם יכולים יחד לרפא ולהתקדם. חברי משפחה של מכורים יכולים גם ךקבל ייעוץ כדי לעזור להם להבין כיצד הם יכולים לתמוך ביקירם בתהליך ההתאוששות.

תרופות

זה אולי נראה אירוני, אבל תרופות מרשם עשויות לעזור לאדם מכור לתרופות מרשם להפטר להחלים מההתמכרות שלהם. לעתים קרובות יש צורך בתרופות כדי לעזור לטפל בתסמינים שנגרמו על ידי ניקוי רעלים ונסיגה. זה עשוי לסייע להיפטר מההתמכרות בדרך קלה יותר.

רופא יכול לרשום בופרנופין או מתדון לגמילה מ- Percocet. שניהם הראו הצלחה בטיפול והקלה על הסימפטומים שנגרמו על ידי גמילה מאופיואידים.

התמכרות לפרקוסט
התמכרות לפרקוסט

תגובה 1:

  1. הי גליתי הלילה שיש לי חוסר שקט בגוף ממש כמו קריזות וכל הלילה לא נירדמתי עד 5 וחצי בבוקר נוסף לכך אני חש בעיות נשימה אני מרגיש חנוק מאוד וכל זה אחרי שאני לא לוקח פירקוסט כבר יומיים בבקשה השמח לעצה

    השבמחק