"שלושה אסירים התאבדו באגף שלי ב-2014, רבים נוספים ניסו"

11.12.2016  - "שלושה אסירים התאבדו באגף שלי ב-2014, רבים נוספים ניסו"

כך מעיד אסיר משוחרר בתלונות לרשויות שהגיש כנגד שני פסיכיאטרים מהשב"ס

לאחרונה נחשפו בתקשורת נתונים קשים על התנהלות פוגענית כלפי מאושפזים במחלקות הפסיכיאטריות הסגורות, הרחוקות מעיני הציבור וכלי התקשורת.

משתי תלונות, שהוגשו השבוע לרשויות על ידי אסיר משוחרר כנגד שני פסיכיאטרים שטיפלו בו בהיותו בכלא, מתעורר חשש, שגם בבתי הכלא נדרש פיקוח חיצוני על ההתנהלות הפסיכיאטרית כלפי אסירים לאור תוצאות טרגיות, שהציבור וכלי התקשורת לרוב אינם חשופים אליהם.

בתלונות, שהוגשו בסיוע מתנדבי עמותת "מגן לזכויות אנוש", מספר הצעיר כי עקב התנהגות סרבנית חייבו אותו לראות פסיכיאטר. הפסיכיאטר נתן לו שילוב של שלוש תרופות במינונים שמסתבר שהיו גבוהים במיוחד. כאשר התריע על סחרחורות, דיכאונות, התקפי זעם, התקפי חרדה ומחשבות אבדניות נאמר לו בכל פעם על ידי הפסיכיאטר להמשיך ליטול את התרופות באותו מינון גבוה. דוגמה לרשום בעלון של אחת התרופות שקיבל:

"יש להקפיד לפנות לרופא לאחר 2-4 שבועות, כיון שהטיפול נועד לתקופות זמן קצרות בלבד. השימוש בתכשיר עלול להעלות את הסיכון למחשבות והתנהגויות אבדניות. שימוש ממושך עלול לגרום לתלות." בספטמבר 2014, שנה לאחר תחילת נטילת התרופות הללו, ולאחר ששלושה אסירים התאבדו באותו אגף ועוד רבים ניסו וכשלו, ניסה גם הצעיר להתאבד. בעקבות האירוע, זינק הטיפול שקיבל למינון קיצוני של 12 כדורים פסיכיאטריים ביום שדרדרו מאד את מצבו, והפכו אותו לשבר כלי עד היום.

יהודה קורן, דובר "מגן לזכויות אנוש" אומר שגם לאסירים מגיעה הסכמה מדעת לגבי טיפול שהם מקבלים, שפירושה הסבר ברור לגבי ההשלכות והסיכונים שיכולים לקרות בעקבות השימוש בתרופות פסיכיאטריות בכלל ובתרופות המסוימות בפרט. בנוסף, החשיבות של מעקב פסיכיאטרי הינה להבחין בין קשיי המטופל לבין תופעות הלוואי שהתרופות גורמות לו, ולהתאים את המינון בהתאם לכך, כדי לא להזיק.

כאשר פסיכיאטרים נותנים מינונים בלתי סבירים, ומתעלמים מתלונות המטופל על תופעות הלוואי של התרופות, במידה שגורמת לו ולרבים באותו אגף למעשים אבדניים, נדרשת חקירה דחופה גם ברמה הארצית בחשד למדיניות פוגענית ולהתנהלות רשלנית ופוגענית של פסיכיאטרים כלפי אסירים בשירות בתי הסוהר.

למידע נוסף:
יהודה קורן,
דובר עמותת מגן לזכויות אנוש
0523350928

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה