תלונה: הפסיכיאטרית המליצה לתת לילד תרופה למרות שהודתה כי לא היה זקוק לה

נובמבר 2017 - אב לילד שאובחן על הספקטרום האוטיסטי, לא אהב את הרעיון שבנו יצרוך כדורים פסיכיאטרים והעדיף חלופות בלתי מזיקות. לעומת זאת, גרושתו פועלת ללא לאות כדי שהילד יקבל טיפול פסיכיאטרי, ואף פנתה בשל כך לבית המשפט. 

תרופות פסיכיאטריות לילדים - אילוסטרציה
תרופות פסיכיאטריות לילדים - אילוסטרציה
 
בית המשפט מינה פסיכיאטרית מטעמו כדי שתפסוק בעניין. לאחר שזו פגשה את הילד, המליצה לתת לו אך ורק טיפולים חלופיים (קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק, ועיצוב התנהגות). האב החל לקחת את בנם לטיפולים בהתאם להמלצתה, אך בעקבות סירוב האם לחתום על אישור לטיפולים, נאלץ להפסיקם.

האם הגישה בקשה חוזרת לבית המשפט למתן אישור לקבלת טיפול תרופתי פסיכיאטרי. העו"ד של גרושתו פנתה לפסיכיאטרית המומחית, והפחידה אותה, שתוריד את המינוי שלה בבית משפט, בעקבות זאת, הודיעה הפסיכיאטרית לאב כי מאחר שהיא שכירה בקופ"ח, היא מעדיפה שלא להיכנס ל"סאגה" המשפטית הזאת, ושלחה לבית המשפט בקשה להורות על ביטול המינוי.

עקב כך מינתה השופטת פסיכיאטרית אחרת. לאחר שזו נפגשה פעמיים עם האב והבן, וקיבלה את כל הדוחות והאבחונים שקובעים באופן חד משמעי שהילד לא צריך לקבל טיפול תרופתי, הודיעה לאב שהילד אכן אינו זקוק לטיפול תרופתי.

שבוע לאחר מכן נפגש האב עם הפסיכיאטרית, והבחין כי גישתה השתנתה. הוא שאל אותה מה קרה, והיא אמרה שהעו"ד של האם פנתה אליה. הפסיכיאטרית אמרה לו שבדו"ח היא רוצה להמליץ על "פתרון ביניים" שלא מצדד באופן נחרץ באף אחד מבני הזוג ולכן תמליץ על טיפול תרופתי במינון נמוך. פתרון שמנוגד לשיקול המקצועי, ומבוסס על שיקול זר (פשרה בין גישות ההורים).

האב פנה לעמותת מגן לזכויות אנוש ומתנדבי העמותה הכינו והגישו בשמו תלונה רשמית לרשויות על התנהלותה הבלתי מקצועית של הפסיכיאטרית.

יהודה קורן, דובר העמותה, אומר כי כאשר בוחנים אבחונים וחוות דעת פסיכיאטריות מגלים כי ניתן במידה רבה לשנות אותם, וידוע שהם תלויים במידה רבה גם ברצונו של מי שהזמין אותם. לכן חשוב שבתי המשפט ייבחנו חוות דעת פסיכיאטריות בעין ביקורתית וישאירו בידי המשפטן את החופש לפסוק באופן עצמאי, גם אם הפסיקה לא תעלה בקנה אחד עם חוות דעתו של הפסיכיאטר.

למידע נוסף,

יהודה קורן

דובר
נייד:3350928 052

עמותת מגן לזכויות אנוש
נציגי ועדת האזרחים לזכויות אדם הבינלאומית
cchr
www.cchr.org.il
אתר בינלאומי
www.cchr.or

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה