פסיכיאטר בין לאומי משבדיה הורשע בהונאה ונקנס

סמים פסיכיאטריים לילדים - אילוסטרציה
ספטמבר 2019 - פסיכיאטר בין לאומי משבדיה הורשע בהונאה ונקנס,הוא פרסם מחקר המוכיח את הבסיס המדעי להפרעת הקשב וריכוז - מחקר זה שיקרי והוא הונאה.


פרופסור לפסיכיאטריה הידוע ברחבי העולם, קריסטופר גילברג נחשב לאבי הדיאגנוזה הפסיכיאטרית"DAMP", כך מכונה בסקנדינביה 'הפרעת קשב בקרה מוטורית, ותפיסה חושית' (ובארץ ADHD- 'הפרעת קשה וריכוז, היפראקטיביות'). הוא הואשם שמחקרו המוכיח בסיס מדעי להפרעת "קשב וריכוז, היפראקטיביות" היה שיקרי.

כל אחד משלושת האקדמאים המעורבים בפרשה מאוניברסיטת גטבורג בשבדיה אשר השמיד את כל חומרי המחקר האינטנסיבי שנעשה ובכך מנע מהציבור לדעת על ממצאיו, נקנס בחמישים ימי משכורת.


במשך 15 שנה הפסיכיאטר פרופ' גילברג קידם ופרסם את "ההפרעה" בוועידות שונות של פסיכיאטרים, בהרצאות, בערוצי התקשורת השונים וכ"ו... הוא קידם את הטיפול הנהוג היום להפרעה; טיפול תרופתי בתרופות מעוררת וממכרת הנמצאות תחת פקודת הסמים המסוכנים (כמו הריטלין ודומיו).


בהפצת סמים לילדים גרם פרופסור גילברט להתדרדרות בין לאומית, במשך שנים, במערכות החינוך והבריאות של מדינות רבות.


CCHR (וועדת אזרחים לזכויות אדם הבין לאומית שנוסדה על ידי ארגון הסיינטולוגיה הבין לאומית) לקחה על עצמה לבדוק את האבחונים הכוזבים ואת תוצאותיהם ההרסניות שגרמו לסימום ילדים באמצעות אמפטאמינים החומר הפעיל ברטלין ודומיו...


CCHR יחד עם מדענים חיצוניים, כמו אווה קארפווה סגנית פרופסור לסוציולוגיה מאוניברסיטת 'לאנד' משטוקהולם ורופא הילדים לייף אלינדר... עמלו כדי לחשוף את ההונאה שמאחורי דיאגנוזות הללו.

הם בדקו באופן רציני ועמוק ביותר את תוצאות המחקרים והאבחונים של פרופסור גילברג לגבי "הפרעת קשב ריכוז, היפראקטיביות". הם דרשו וקיבלו העתקים מהדוחות המדעיים של מחקריו. גילברג בדק ילדים רבים ותמיד היגיע לאותה מסקנה; לילדים יש הפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות. DAMP המוגדרת בסקנדינביה כ- הפרעת קשב, בקרה מוטורית וקליטה חושית, ובישראל ADHD.

תוצאות בדיקתם העלתה שחישוביו, באופן מוחלט, אינם מתאימים למציאות. הוא הואשם בהונאה.

אישומים אלו הכניסו את גילברג להיסטריה. הוא יצר קשר עם פרופסורים ופסיכיאטרים רבים אחרים כדי להגן על טיעוניו.

אנשי רפואה ופסיכיאטרים המכהנים בתפקידים רשמיים בשוודיה הצטרפו גם הם למאבק נגד ההונאה המדעית ודרשו מגילברג לפרסם את המסמכים המקוריים המתארים את המחקר עצמו. גילברג סרב באופן מוחלט וערער. המקרה הזה הגיעה להכרעה משפטית אך בית המשפט דחה את ערעורו.

גילברג ניסה לטעון ולהישען על חוקי הסודיות החלים על דוחות ומסמכים רפואיים. וכן על הבטחותיו לאנשים שהשתתפו בניסיונותיו לא לגלות שום אינפורמציה לגביהם. זה מה שהיה לו לומר להגנתו.

גילברג פנה לבית המשפט הגבוה ביותר למקרים מסוג זה, שהוא בית המשפט המנהלי העליון לעשיית צדק בשוודיה. אך גם בבית משפט זה, סרב לאשר את טענותיו וערעוריו. בית המשפט ציוה עליו וחייב אותו למסור את כל מסמכיו - אך גילברג המשיך להתנגד בתוקף.

הנושא הגיע לידיעת ערוצי התקשורת ונחשב לפרשה השנויה ביותר במחלוקת בהיסטוריה של הקהילה המדעית בשוודיה .

לקראת סוף שנת 2004 שרפו אשתו של גילברג ופסיכיאטרים עמיתים, את כל המסמכים הכתובים שלו בנושא DAMP. סה"כ 100.000 עמודים! שהם 22 מטרים, על אף שגילברג לא היה באופן אישי נוכח "במבצע", ניראה ללא צל של ספק כתוכנית מתוכננת מראש אשר מטרתה הייתה העלמת עובדות וראיות.

ללא המסמכים המקוריים לא ניתן להוכיח בברור את טענת אף אחד מהצדדים. אין ספק שהעלמת המסמכים הייתה פעילות מניפולטיבית כל כך קיצונית, עד שאפילו אנשי הממסד הרשמיים הפסיקו לתמוך בפרופסור גילברט.

באוקטובר 2004 קריסטופר גילברג הושעה ממועצת המדעים של מועצת הבריאות והרווחה הלאומית של שוודיה .

ב 18 לינואר 2005 נציב הפרלמנט הממשלתי של הרשות השופטת בשוודיה החליט להביא את הפסיכיאטר קריסטופר גילברג למשפט באשמת רשלנות מקצועית.

נציב תלונות הציבור של מערכת הצדק הגיש את התביעה נגד הפסיכיאטר באשמת בזיון חמור של הוראת בית הדין הגבוה לצדק.

התביעה טענה שאין ספק שגילברג ואחרים מהאוניברסיטה אשמים, וביקשה מאסר על תנאי וקנסות.

החוקר הפסיכיאטרי פרופ' גילברג נחשף כמי שהוא באמת – עבריין ואישיות קרימינלית. עשרות עדים העידו כיצד גילברג סרב למסור את החומרים כפי שהורה בית המשפט.

30 מאי 2005, בית המשפט פסק נגד הפרופסור לפסיכיאטריה, כריסטופר גילברג. הוא הואשם שסרב למסור את נתוני המחקר אשר הובילו אותו למסקנה שדיאגנוזת ה-DAMP היא מדעית, למרות שבית המשפט העליון הורה לו. הוא הואשם בביזיון בית הדין על שהשמיד ראיות ומסמכים שבית המשפט העליון דרש ממנו.

"פרשת גילברג" זכתה לכיסוי טלוויזיוני ורדיו חסרי תקדים והתפרסמו 50 מאמרים מקיפים בנושא בעיתונות הכללית, הרפואית והמשפטית. העיתונאים בשוודיה יצאו בכותרות כמו "מדע בדיוני", "הגירסה המומצאת" וכו'

"הבסיס המדעי של הפרעת קשב וריכוז אינו קיים. הדיאגנוזה הפסיכיאטרית הזו גרמה לנזקים לאלפי ילדים בשוודיה ול- 21 מיליון ילדים ברחבי העולם. לשים תוויות על ילדים ולסמם אותם בלי שקיים לתוויות אלו בסיס מדעי - זהו פשע נגד האנושות", אומרת אלה שנר, יו"ר עמותת מגן לזכויות אנוש".

CCHR ונציגיה בארץ "עמותת מגן לזכויות אנוש" ימשיכו לחקור עד שכל מעשי ההונאה יחשפו ועד שכל הפרות זכויות אדם שנעשים בידי הפסיכיאטרים יפסקו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה