עו"ד רז משגב משיב על שאלות בעניין חוק הכשרות והאפוטרופוסות

נובמבר 2019 - אישור בגיר. אם מדובר בקטין ההורים הם האפוטרופוסים שלו, יכולים לפעול בשמו. אבל אדם שהוא בגיר, הוא לבד, אין לו בן זוג שיכול לסייע לו, לאף אחד אין זכות לקבל מידע אודות מצבו. מתוקף היותו בגיר, יש לו חיסיון רפואי וגם ההורים לא מקבלים מידע.


 
לבן זוג יש זכות לקבל מידע. חוק הכשרות המשפטית אומר שכל אדם יכול למנות אדם באמצעות יפוי כח מתמשך, כך שכל אחד מייפה את מי שהוא רוצה להיות שליח שלו במצבים שהוא לא כשיר. על יפוי הכח צריך לתת לפני שמאבדים את הכשירות, וזה משמש למצבים רפואיים, כל מצב שאדם אינו מסוגל לתפקד או לשלוט בעצמו ואז בעצם מיופה הכוח אמור להיכנס לנעליו ולפעול לטובתו.
הרבה פעמים התנהגות חריגה לא נובעת מהתקף פסיכוטי, היא יכולה לנבוע מלחץ, סטרס, או אירוע מסויים ואם היא תטופל נכון, תוך יום-יומיים הכל עובר. הרבה אנשים שנמצאים על הרצף האוטיסטי, מה שפעם קראו לזה אספרגר, היום קוראים לזה "אוטיזם בתפקוד גבוה", אחת הבעיות של מי שנמצא בקבוצה הזו שהם מאוד חרדתיים. כל דבר קטן גורם לאנשים הללו להיכנס להתקף חרדה. התקף חרדה למי שלא מבין, נראה כמו התקף פסיכוטי, ויש בו הרבה מאוד אישפוזים, כאשר מי שמוגדר כמצוי על הרצף, אסור לחוקר משטרה רגיל לחקור אותו. אסור לחוקר רגיל או לשוטר לחקור את מי שנמצא על רצף האוטיזם, חקירה כזו צריכה להתבצע על ידי חוקר מיוחד. המשטרה הרבה פעמים מתוך רצון לקצר תהליכים, מתעלמת מהדבר הזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה