איך הפרעת קשב הופיע פתאום? מדוע לא הייתה כזו הפרעה לפני?

בשנת 1987, הפרעה בשם "הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות" ADHD "הומצאה" פשוטו כמשמעו באמצעות הצבעה של חברי ועדת APA שהיא הארגון האמריקני לפסיכיאטריה.

וההפרעה הזו נכנסה לספר האבחונים הפסיכיאטרי DSM 3.

תוך שנה אחת חצי מיליון ילדים בארה"ב בלבד אובחנו כסובלים מהפרעה זו ועד השנים האחרונות אובחנו וסוממו יותר מ6 מיליון ילדים, כשבישראל רק ב 2017 פורסם בידיעות שסופקו כמעט מיליון מרשמים לריטלין! ממחקר של אוניברסיטה העברית ב 2017 הגיע לשיא אחוז הילדים שנטלו ריטלין לאחר אבחון הגיע ל 13.96 אחוזים של ילדים מאובחנים שנוטלים ריטלין מקום שני אחרי איסלנד, כמעט 14 אחוזים ממיליון וחצי ילדים תעשו את החשבון, המון ילדים.

סימפטומים של הפרעת קשב כוללים את אי הצלחה במתן תשומת לב לפרטים, או ילד עלול לעשות שגיאות פזיזות בעבודות בית הספר, בעל קושי לשמור על תשומת לב, במשימות או בפעילות משחק, לעיתים קרובות מניע בעצבנות את ידיו ורגליו, או מתפתל בכיסאו, לעיתים קרובות מתרוצץ, מטפס או מתפרץ בדיבור. אפשר מיד לראות ילד שובב. בזמני היינו שובבים מעשי הקונדס היו חלק מהשובבות והיא לא הייתה שובבות יתר, אבל אף אחד לא העלה בדעתו לסמם אותנו בחומרים דמויי קוקאין!. בשנים האחרונות חלה ירידה גדולה מאוד באבחונים ובשימוש בסמים ממריצים מנתונים שקיבלתי מעמותת האם שלנו בארה"ב, ואלו חדשות טובות כיוון שיש שינוי לטובה שמראה תקווה.

ילדה נוטלת תרופה - אילוסטרציה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה