הפסיכותרפיסט ד"ר נחום נוסבאום חשוד בתקיפה מינית של קטין שטופל אצלו

הותר לפרסום: ד"ר נוסבאום (65) חשוד בביצוע מעשים מגונים במטופל במשך כ-9 שנים, מאז שהיה בן 12. המשטרה ערכה חיפוש בקליניקה שלו והחרימה מחשב וטלפון נייד. ביהמ"ש האריך את מעצרו: "חשד סביר שביצע את העבירות המיוחסות לו"

ליאור אל-חי , 13.04.22
 

המשטרה עצרה בתחילת השבוע את הפסיכותרפיסט ד"ר נחום נוסבאום (65) מקריית אתא בחשד שתקף מינית צעיר שבו טיפל טיפול נפשי, מאז שהיה בן 12 ועד הגיעו לגיל 21. כך הותר לפרסום היום (רביעי) . החשוד מכחיש את המיוחס לו. מעצרו כבר הוארך ביומיים והיום הוא הוארך בשנית, עד ליום שישי. המשטרה גם חשפה בדיון היום כי נוסבאום חשוד בהחזקת חומר פורנוגרפי בהשתתפות ילדים.
נוסבאום, ד"ר לעבודה סוציאלית ומרצה, נעצר לאחר שהמטופל, כיום בן 30, הגיש בשבוע שעבר תלונה במשטרה. המשטרה ערכה חיפוש בקליניקה שלו והחרימה את המחשב והטלפון הנייד שלו. בעדותו סיפר המתלונן כי בטיפולים אצל החשוד, ביצע בו המטפל מעשים מגונים, בכך שנגע במקומות מוצנעים בגופו "באמתלה של טיפול נפשי".
בפתח הדיון גילה נציג המשטרה כי כעת נחשד נוסבאום גם בהחזקת חומר פורנוגרפי שבו מופיעים קטינים. "על פי אופי של חלק מהצילומים ניתן לחשוד כי החשוד ביצע מעשים מגונים גם בנערים נוספים", אמר. הסנגורים, עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ', נזעקו ממקומותיהם. "זה לא יאומן", אמרה עו''ד אולמן, "על בסיס מה נציג המשטרה אומר את מה שהוא אומר? האם יש לך ראיות הקושרות אותו לביצוע מעשים מגונים הקטינים נוספים?" נציג המשטרה השיב כי "מדובר בחשד ראשוני בלבד".
השוטר הציג לשופט תמונות מהטלפון הנייד של המטפל, ובו נראו כ- 14 קטינים. הוא לא היה מסוגל להשיב לשאלותיו מתי צולמו התמונות והאם בתמונות מופיעים מטופלים של החשוד. נציג המשטרה גם הגיש לשופט שלמה מיכאל ארדמן דו"ח סודי ובו ציון פעולות החקירה שיש לחוקרים לבצע.
עו''ד אולמן אמרה: "החשוד מכחיש מכל וכל את ביצוע המעשה. אין עילת מעצר. מדובר בחשד לעבירות לכאורה שהיו לפני יותר מתשע שנים. החשוד היה אתמול תחת ידה של המשטרה וכך גם המתלונן. שניהם היו במשטרת זבולון. הם יכלו לעשות עימות בין השניים ולא עשו כלום. אין שום הצדקה להאריך את המעצר לגבי המתלונן. עבר עשור מאז". בהחלטתו להאריך את המעצר כתב השופט כי קיים חשד סביר בתיק.
בדיון שנערך שלשום בתיק נענה השופט לבקשת עורכי דינו של החשוד והוציא תחילה צו איסור פרסום על שמו ופרטיו של החשוד, כמו גם על כל פרט מפרטי החקירה. בעקבות ההחלטה, הגישה המשטרה בקשה להתיר לפרסם את הפרטים מתוך אינטרס ציבורי - והיום הותר השם לפרסום.
בבקשת המעצר ייחסה המשטרה למטפל חשד לעבירות של מעשה מגונה בקטין עד גיל 16, מעשה מגונה בקטין מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך והשגחה, ומעשה מגונה של מטפל נפשי במטופל.
בדיון שלשום אישר נציג המשטרה כי גם אביו של המתלונן היה בטיפול אצל החשוד. "לא מדובר במעשה אחד או שניים, אלא בהרבה מקרים", אמר נציג המשטרה. "מאז שהמתלונן מסר את התלונה נוספות ראיות התומכות בגרסתו של הקורבן, הכול נמצא בדו"ח הסודי שהגשנו לבית המשפט. החשוד ניצל את כוחו וסמכותו כמטפל נגד ילד שהיה אז בן 12".

עורכת דינו של החשוד טענה כי "מאז הגשת התלונה ועד למעצרו, אם הייתה סכנה מהחשוד היה צריך לעוצרו מייד ולא להמתין. אין הצדקה להארכת מעצרו. ניתן להרחיקו מהקורבן. לא הייתה עילת מסוכנות, לא הייתה שום עילת שיבוש. החשוד עובד 32 שנים בקליניקה, מעולם לא הייתה שום תלונה נגדו. אין לו עבר פלילי".
בהחלטתו הראשונה להאריך את מעצר החשוד ציין השופט כי "לאחר שבחנתי לעומק את חומר החקירה שקיים בשלב זה, הרי שקיים חשד סביר לכך שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. בנוסף, מלבד התלונה של המתלונן עצמו, ישנן ראיות נוספות שבשלב זה קושרות את החשוד לחלק מהאירועים".

הפסיכותרפיסט ד"ר נחום נוסבאום חשוד בתקיפה מינית של קטין שטופל אצלו , ליאור אל-חי , 13.04.22

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה